Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Denne skal jeg kjøpe meg nå..


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

Det beviser jo bare at småting er akseptert, det var ikke ment som en start på en diskusjon, bare et lite enkeltinnspill for moro skyld. Jeg hadde en plan om å skrive et innlegg til den tråden her en eller annen gang i går, men kom aldri så langt, så jeg tar det nå;

Hørte på alle lydene, virker ganske overbevisende. Men, så kommer jeg videre inn på siden, og leser beskrivelse. 'Tube Amplifier Emulation circuitry' er ikke akkurat noe som høres positivt ut i mine ører, i alle fall ikke i en såpass dyr forsterker. Når man videre får høre at et 1x12" element (120W blir for mye for meg, så alt jeg skriver her er basert på tanker om å kjøpe 60W versjonen) skal høres akkurat ut som et 4x12" kabinett, vel, det er noe i regelen om at alt som virker for godt til å være sant faktisk er det.

At forsterkeren i tillegg prøver å etterligne alt som har vært av betydningsfulle forsterkere opp gjennom åra, gjør ikke det meg noe mindre skeptisk.. Har jeg grunn til å være skeptisk?

Jeg er ikke sikker på hvor mye den koster, men på tre45 koster som tidligere nevnt 120W comboen 9900,- og 10W 3450,-. 60W versjonen ligger vel et sted sånn passelig midt mellom de skulle jeg tro, så det burde være halvordentlig lyd i den for at den skal være verdt kronasjene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 6990,- for 60W versjonen. må si jeg ikke er spesielt bekymret for røremulatoren da jeg vet at dette har kommet lang idag. Det holder jo å høre på opptakene så...

Dessuten har den fåt veldig bra tester også, så jeg tror ikke man har noe å være redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 6990,- for 60W versjonen. må si jeg ikke er spesielt bekymret for røremulatoren da jeg vet at dette har kommet lang idag. Det holder jo å høre på opptakene så...

Dessuten har den fåt veldig bra tester også, så jeg tror ikke man har noe å være redd for.

Erm, hørte ikke...rør-emulatorer kommet langt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har visst ombestemt meg. Importøren brukte VELDIG lang tid på å svare så jeg har gått for en Traynor YCV40 istedet. Den låter også fantastisk. Den var faktisk Guitar Player magazine 2001 pick of the year. Skjønner det godt når jeg bruker den.

Hadde egentlig ingen høye forhåpninger om den da jeg tok den med hjem for prøve,men wow :) Og så er det ekte rør denne gang. (selv om det sitter sovtek i den...bør byttes)

http://www.yorkville.com/products.asp?cat=...2&show=Overview hvis noen er interessert

ycv40.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.