Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble HSH med 1 volume og 2 tone


Anbefalte innlegg

Da går det jo greit da. Jeg får vel spare opp til noen 59 GFS pickups. Jeg har funnet noe som jeg tror passer sammen. Alt er vintage 59. Må kjøpe nytt plekterbrett også - hvitt denne gangen for jeg er misfornøyd med sort.   

Det jeg syntes er rart er at koblingssjema for dette ikke finnes på Seymour Duncan sin side. Diagram for HSH finnes der men bare med en tonekontroll så jeg ble forvirret. 

Litt brukte pots til overs på 500k og en kondis på 473C. Kan sikkert bruke den. Hvis ikke kjøper jeg en fra RS på 47uf. Mye loddetinn i chassiet men de virker. En fender 5-veis og importere ledninger fra Norge så...

image.jpeg

Må ha nytt plekterbrett men... Hsh brett. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Affen skrev:

En tinnsuger hadde gjort seg her,  så blir de så fine atte

Eller loddelisse (fletta kobberlisse som suger opp overflødig). Er spesielt godt egna til å fjerne tinn på gamle kretskort hvor man er redd loddeørene kan løsne fra printkortet.
Renser også opp det siste på flater etter å ha brukt pumpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre nå? Jeg sugde bort masse. Nå er pots klare og jeg trenger å kun Fender vender og ledninger, kobbertape og plekterbrett. Muligens også en RS kondensator da jeg ikke er sikker på om jeg kan bruke den som er på..

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Rottenikken said:

Bedre nå? Jeg sugde bort masse. Nå er pots klare og jeg trenger å kun Fender vender og ledninger, kobbertape og plekterbrett. Muligens også en RS kondensator da jeg ikke er sikker på om jeg kan bruke den som er på..

 

image.jpeg

Nei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rottenikken said:

Som merke så er kjenner jeg Wilkinson som kvalitet. Men pickups da? Det blir halve prisen av GFS for tre stkv på Ebay. Er Wilkinson pickups også bra saker?

Lånte en Gaskell Firebird-sak med Wilkinson pickuper en gang, de låt helt forferdelig ræva. Var som om tonepoten sto på null hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt hjelp om pickups. Jeg har tenkt og lagt HSH på hylla. Det blir SSS eller SSH og jeg vil ha Fender american standard, men den selges bare i middle og bridge posisjon. Hvor får jeg single coil Fender american neck posisjon? Husk at jeg snakker American pickups. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.