Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang. T-Rex Fuel Tank (current doubling), evt spørsmål ang. andre strømforsyninger som leverer mye strøm


Naigewron

Anbefalte innlegg

Sitter og leser meg opp på strømforsyninger og lurer på om jeg leser og forstår dette riktig. Noen som har erfaring med denne? Informasjonen jeg finner er ikke helt klar på mulighetene

 

T-Rex Fuel Tank Chameleon: http://www.t-rex-effects.com/fueltank-chameleon

- Output 1-3 kan levere 9V eller 12V DC, opp til 300 mA

- Output 4 kan lever 9V eller 18V DC (300 mA i 9V, 150 mA i 18V). Så vidt jeg kan se kan ikke denne levere 12V.

- Output 5 leverer 12V DC, output 6 leverer 12V AC. Hver av de leverer 300 mA, men bare én kan brukes om gangen.

- Current doubling (gjennom en egen kabel som kan skaffes) lar meg kombinere to outputs slik at jeg får kombinere deres strømstyrke (300 mA + 300 mA = 600 mA)

 

Så da er spørsmålet: Hvis jeg kjører output 3 over i 12V-modus og bruker current doubler-kabel på output 3 og 5; kan jeg da drive en preamp som krever 12V DC og trekker 500 mA? Min matematikk tilsier at det skal fungere, men jeg er ute etter en bekreftelse fra noen som skjønner seg på dette bedre enn meg :) 

Dette er den eneste strømforsyningen jeg har funnet som (forhåpentligvis) kan levere det jeg trenger, med mindre jeg beveger meg opp kraftig i pris og begynner å se på Gigrig e.l. Det finnes andre som kan levere 12V 500 mA, men de har til gjengjeld ikke nok strøm i 9V-utgangene. Hvis noen kjenner til andre som kan levere opp til 200 mA i 9V (til én spesifikk pedal) og 500 mA i 12V uten å koste armer, bein, skjorta og fletta så er jeg interessert i å høre fra deg.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde nesten det samme på en Voodoo lab 2 + nå nettopp.
Slet med å få nok strøm til en Line6 G50 trådløs receiver. Krever 500 mA den også.
Dobbel kabel som gikk ut fra to 9V som hver leverer 300 mA funka som smør på den ihvertfall.

P.S. Jeg brukte bare en vanlig daisy chain kabel.

Endret av Evil_Caprino
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strymon Zuma har 9 isolerte 9V utganger som leverer 500mA. To av disse kan switches til 12V eller 18V. Med mindre du er inne i AC-land, fungerer den med det meste. Spørsmålet er bare om du betrakter 2500 som armer, bein, skjorte og flette. 

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, stromstans said:

Strymon Zuma har 9 isolerte 9V utganger som leverer 500mA. To av disse kan switches til 12V eller 18V. Med mindre du er inne i AC-land, fungerer den med det meste. Spørsmålet er bare om du betrakter 2500 som armer, bein, skjorte og flette. 

Men hvis jeg switcher over til 12V leverer vel utgangen mindre strøm?

For å si det slik angående pris: Første skisse av dette pedalbrettet var planlagt med en Harley Benton strømforsyning til 250 kroner :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.