Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan man flytte innmaten fra en BOSS-pedal til en annen?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en brukt BD-2 på nett, og den visste seg å være litt mer sliten enn eier ga inntrykk av. Prisen var ikke så gærn, så jeg gidder ikke lage noe bråk.

Men jeg håper jo at jeg skal ha denne pedalen ei stund, og da lurte jeg på om jeg kan kjøpe den billigste BOSS-pedalen jeg kommer over på nett og flytte BD-2-innmaten over? Seff med forbehold om at antall og plassering av knotter er like...? Kunne modda den og litt i samme slengen, og så malt huset med grønn hammerlakk :)

EDIT: Faen. Billigste brukte pedalen med samme chassis er salige DS-1... Den er det nesten litt synd å sløye. Kunne jo alltids gjømt bort innvollene fra den og en vakker dag flytta den over i en hjemmelaga boks eller noe.

Endret av Kerplunk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, germaniumkid skrev:

Sliten kosmetisk eller sliten konstruksjonsmessig? 

Litt begge deler. Forrige bruker har tråkka så hardt på knotten at det er ei sprekk øverst. Pedalen funker, men siden den ene "veggen" på tråkkeflata er av - og dermed og mesteparten av styrken - så tror jeg at sprekken vil vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elektronaut skrev:

Det går nok helt fint. Tror også en 125B boks skal passe, det får du til under hundrelappen pluss frakt. 

Ser de selges på Musikding.de som virker som om de er greie å ha med å gjøre, om man skal dømme etter andres erfaringer her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet en del derfra, og er rimelig fornøyd. Tayda er billigere, men kvaliteten på lakken er kjip. Pedal Parts Plus hvis du vil ha en litt mer forseggjort finish, de kan også drille og printe.

Hvis du går den veien trenger du også en ny switch. BOSS bruker en transistor flip-flop, så du trenger en SPST momentary (normal open, tror jeg). Eventuelt kan du bruke en vanlig 3PDT og modde til true bypass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.