Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Uviten gitarist på jakt etter gitar


zxcvbnm

Anbefalte innlegg

Hei!

Har spilt gitar 2-3år, men jeg er fortsatt ganske uviten på feltet stålstrenger. Jeg vet ikke hva som går for å være kvalitetsmerke, hva jeg må tenke på når jeg skal kjøpe eller rett og slett hvilke modeller innenfor min prisklasse som gir mest for pengene.

Jeg tenker ikke å bruke noe særlig mer enn 3000,-

Jeg spiller mye forskjellig, så det er vanskelig å kategorisere spillingen min til èn sjanger. Ser rett og slett etter en gitar som er god å spille på og god lyd til en overkommelig pris.

Har veldig god erfaring fra tidligere på dette forumet så prøver igjen.

Takk til alle som vil prøve å hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, zxcvbnm skrev:

Hei!

Har spilt gitar 2-3år, men jeg er fortsatt ganske uviten på feltet stålstrenger. Jeg vet ikke hva som går for å være kvalitetsmerke, hva jeg må tenke på når jeg skal kjøpe eller rett og slett hvilke modeller innenfor min prisklasse som gir mest for pengene.

Jeg tenker ikke å bruke noe særlig mer enn 3000,-

Jeg spiller mye forskjellig, så det er vanskelig å kategorisere spillingen min til èn sjanger. Ser rett og slett etter en gitar som er god å spille på og god lyd til en overkommelig pris.

Har veldig god erfaring fra tidligere på dette forumet så prøver igjen.

Takk til alle som vil prøve å hjelpe:)

Kjøpte engang en Ibanez som jeg brukte i ungdommen. Har den enda. Er kjempe bra. Ser det ligg en del på Finn. Ville nok gått før en Ibanez til den prisen. Du kan sikkert finne en under 3000kr, Helt kurant saker. Og har du mulighet senere engang vist du vill ha noe bedre. Så vill jeg anbefale Taylor. Er knall gitarer. Å da har man en før resten av livet. Disse er litt dyrere en 3000kr. Min Anbefaling er nok en Ibanez. Hær er en jeg ville ha kjøpt om jeg var ny begynner på gitar. Den kan man koble til forsterker til og med https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=103022385 Da har du enda penger til å kjøpe en akustisk forsterker 

Endret av Jackmons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du muligheten, så gå til butikk og prøv. De kan hjelpe deg med å få gitaren satt opp skikkelig. Har en kamerat som nylig kjøpte en Yamaha (mener det er denne https://www.4sound.no/gitar/western/yamaha-fg800m-matt-natur) som hadde overraskende bra lyd til å være under 3000 kr. 

Jeg mener at; spiller man kun hjemme, så ikke tenk på å bruke penger på elektronikk. Ibanez-gitaren det linkes til over her har jeg ikke noen kjennskap til, men har spilt mye på en Ibanez med omtrent tilsvarende spesifikasjoner. Den er nesten helt død i tonen akustisk. For all del, Ibanez lager mye bra, men noen av disse smal body akustiske har en heller kjip tone. 

Sååå... moralen, prøv før du kjøper. 

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp brukt. Nevnte Yamaha og Ibanez er relativt trygt i prissegmentet du antyder. Som nevnt, er det slik at hvis du først og fremst tenker akustisk lyd, er kassen på gitaren viktigere enn elektronikken, men det er fullt mulig å få en høyst brukbar gitar både med tanke på akustisk lyd og elektronikk rundt 3 lapper hvis du kjøper brukt. Som også nevnt, er det lurt å prøve gitaren først.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.