Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Preamp-pedaler og modulation-effekter - Må man ha en FX loop?


Naigewron

Anbefalte innlegg

Snuser litt på preamp-pedaler for å lage en mer portabel pedalbrett-rigg som kan kobles rett i audio interface eller PA-mikser. Preampen kan håndtere typiske forsterkeroppgaver (gain, EQ, etc) og så supplerer jeg med pedaler.

Spørsmålet er hva gjør man med modulation-effekter (delay, reverb, chorus, etc) som normal ville gått i en FX loop? Kan disse plasseres etter preampen i signalkjeden og så rett i en mikser, eller må jeg ha en preamp med FX loop slik at signalet kun går rett fra preamp til mikser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt effekter som definitivt låter best i FX-loop... men mi filosofi, om jeg får komme med den som ett innspill, er at jeg kopler opp effektene slik at jeg kan bruke de på hvilken som helst amp... FX-loop eller ei.

Det betyr kanskje at jeg må finjustere litt så modulasjonseffektene ikke bare drar avgårde og roter til lyden, men til gjengjeld så trenger jeg ikke tenke noe mer på det.

Nå spiller jeg jo blues/rock og itj så mye pepper i lyden fra forsterker... mesteparten av krydderet kommer fra pedaler, så går det ganske greit.

 

Men uansett hva du går for så er det bare, som skela over her sier, prøve seg fram...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.