Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Silver Jubilee vs JCM800


Alfi27

Anbefalte innlegg

Hallais! Alltid kjekt å teste ut ørene til godtfolket her, og tror flere av dere vil finne denne sammenligningen særdeles interessant. For å ha det på det rene, så påstår jeg ikke at jeg hadde klart å gjette riktig hvis jeg ikke hadde laget klippet :P 

Litt praktisk info, jeg veksler annenhver mellom ampene, altså; 1 og 3 er x, 2 og 4 er y. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Griffin skrev:

Izi pizi...

Silver Jubilee = X
JCM800 = Y

Kan også legge til at du brukte Maybach'en som du har satt opp med ett sett .10 strenger... 
Tror D'Addario, men der er jeg altå usikker. Uansett om du vasker strengene litt oftere hørte jeg...

Sånn... 1f60e.png

Haha, det var nesten nifst! Alt stemte utenom at det var Ernie Ball! Da kan du jo svare på et annet spørsmål, hvilken låt best? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Griffin skrev:

Jeg er nok biased og vil påstå Silver Jub låt best...

Hadde du vaska strengene litt oftere så hadde det nok kommet fram at det var han Ernie... eller kanskje ikke 1f609.png

 

 

Strengene ble bytta to dager i forkant, så den må du nok lenger ut på landet med ;):P

Er veldig usikker selv hvilken jeg foretrekker, de har begge kvaliteter i lyden som jeg digger men jeg skifter mening opptil flere ganger til dagen hvilken jeg liker best. Det må også nevnes at det er mye større forskjell enn det framkommer i klippet når du faktisk spiller på de, men det sier seg kanskje selv :)

Begge er cranka inn i Torpedo Live med en IR av et Zilla Fatboy m/ V30 (helt sykt bra IR forøvrig, sjekk ut 3 Sigma Audio!), så 800en hadde jo blåst Jubilee til havs og drukna den hvis de hadde vært kobla til kabinett (det er 2525H og 2203KK det er snakk om). De hadde begge volum på ca 6-7, Jubilee hadde gain på 2 og 800 på 5. 

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, space skrev:

Bare en løsning da. Stereorigg :)

Hadde faktisk vært en meget bra løsning det, de utfyller hverandre ganske bra frekvensmessig! JCM800 er veldig in your face og bright, mens Jub er mørkere og smoothere. Når jeg blir rockestjerne blir det 2555 og 2203 i stereo ?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.