Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP JR 3


Anbefalte innlegg

Bakdelen med vannbasert lakk: etter nitidig skraping/ pussing etc for å oppnå en skarp og fin kant på binding , tenkte jeg å legge noen strøk klar lakk for å slipe og polere på. Her er resultatet. Den vannbaserte beisen løser seg opp og farget klarlakken, og dermed bindingen. Det blir ny runde med skraping igjen.  Kan man lakke over vannbasert lakk med annen type lakk, oljebasert f eks, det blir jo fiasco dette her?? 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet da jeg brukte Herdins beis (pulver blandet i vann) og skulle bruke vannbasert gulvlakk (tre stjernes). Jeg prøvde oljebasert gulvlakk og det fungerte for meg (la tynne strøk). En liten ting med oljebasert gulvlakk er at den ikke er helt klar, det blir et lite gulskjær i den som vises på hvit binding.

Endret av LilleMorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, LilleMorris skrev:

. En liten ting med oljebasert gulvlakk er at den ikke er helt klar, det blir et lite gulskjær i den som vises på hvit binding.

Ja det var derfor jeg ville bruke vannbasert, men var ikke obs på dette problemet. Dette var skikkelig irriterende. Et steg frem og to tilbake . Men kan leve med et gulskjær for så vidt. Jeg skal iallefall få vekk fargen på bindinga, så far vi se. Takk for innspillet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endelig litt bevegelse i dette bygget. Har fått elektronikken i hus, og måtte utvide hulrommet bakpå gitaren. Jeg måtte lage nye fresemaler for den jobben, og fant frem en ny fresebit som jeg hadde på lur. Det ble for en gangs skyld et helt clean cut uten noe slags fuckup. Så nå blir installering av pickup og elektronikk beste steg. 

7E2B629B-7289-4B64-8C26-9B78BB1DE518.jpeg

1362EF41-27CF-4E40-A13E-5EF70E4BF1BB.jpeg

0BD0E2DA-C8D7-4539-9313-B28B44941022.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da vil jeg si at denne er stort sett ferdig, har drevet og pjasket litt nå i romjulsfri med å lage cover på truss rod og bak på elektronikken. Jeg ble ganske fornøyd med denne. Pickupen er Edmire tonetactory , en P90 , og ved å innstallere en on-on-on miniswitch har jeg tre forskjellige voicinger å velge mellom. Det er mulig å få flere hvis man velger den spesielle rotary switchen han også leverer, men jeg klarer meg godt med de tre jeg har . Denne pickupen låter utrolig bra, av de P90 jeg har hatt , og ellers hørt, er det ingenting som kommer opp på dette nivået. Den er veldig ren og klar i lyden, alle toner kommer rent og klart frem, og er skikkelig «sint» hvis man drar på litt . Eller klokkeklar og varm med litt volum og tone skrudd ned .  Den er helt spesiell denne. Til tross for at det er en singlecoil har den så godt som ingenting av elektrisk sus , og jeg er sikker på at flere enn jeg verdsetter akkurat det. Jeg kan bare anbefale disse, meget bra pickup!  Glemte å nevne i farta, meget god service fra Mr Indrevoll. Løp og kjøp!. Når det gjelder finishmessig på gitaren så ligger det an til våtsliping en gang utpå nyåret, men nå vil jeg først og fremst kose meg å spille på den. Stemmeskruene skal også byttes ut med Grover, men det tar jeg ved neste strengeskift. Bruker forresten 10-52 gauge , litt tyngre i bunn altså. Ingen problem med intonering heller, kompensert bridge. Vekt ble ca 3,5 kg.  Denne gitaren skal jeg ikke selge?. Godt nyttår til alle sammen.

image.jpg

6C513C69-0478-4CDC-B15D-42BF4E7472DC.jpeg

86E3E94A-ABE3-42FF-AE0A-4F8DA763F937.jpeg

B0D183C4-1C95-4331-8732-B15F85A55404.jpeg

Endret av arneK
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

P90 er retningsbestemt. Manipulerer frem en slags «ubalanse» på P90, tilsvarende åpne lyden i ubalanserte humbuckere. Gir mer overtoner, åpnere lyd. Samtidig er pickupens "synsfelt" lengst opp mot hals, tilsvarer 1-2 dB økning i de fire første harmoniske, dvs grunntone, 1,2 og 3 overtone, som i en A tilsvarer A, a, e & a. Tre grunntoner og en nærmest ren kvint. Det merkes. Så pickupen gir mer musikalsk dynamikk, mer punch, åpen klar topp. Så det unike er ikke bare tonefactory, som lar sluttbruker kunne velge annen voicing fra pickupens multivoiced impedans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.