Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP JR 3


Anbefalte innlegg

ja, det stemmer, de er annerledes ja. forresten, jeg satt og googlet angående vinkel på halsen, der finnes forskjellige kalkulatorer på nettet hvor man fyller inn de aktuelle mål, som skalalengde, høyde på bridge, ved hvilket bånd halsen går inn i kroppen , så kommer vinkelen automatisk.   Crimson på Crimson guitars, tegnet en fullskalategning, og målte vinkelen rett fra tegningen, det så ikke dumt ut det heller. som i videoen her 

Artig å se hvordan proffene gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binding ja, tenkte en mørk farge på siden og under, kanskje mahogany  , det er endel flekker fra bark eller lignende på undersiden og litt på siden. En mørk farge vil skjule det ganske bra tror jeg, og en lys farge,  kanskje litt i gult på toppen . Transperant da.  Jeg digger mønsteret i Ask, og spesielt denne som er uten noen skjøter.  Har limt binding i dag, fått tilpasset halslomme og hulrommene for elektronikk. Har lyst å lime halsen på; men skal ta mer pussing først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble den tror jeg. Har ikke plassert bridge ennå , jeg ville prøve å få vinkelen slik at jeg ikke må skru den for høyt opp fra kroppen, da det blir wrap around bridge så vil alt presset fra strengene dra rett på bridge, og hvis den må skrues høyt opp vil momentet på festet bli større og faren for at bridge blir bikket/ dratt fremover vil øke. Men vil samtidig ikke at vinkelen  blir for lav, da kommer strengene for høyt opp i forhold til gripbrettet og spillbarheten blir dårlig.  Men tror det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det finish arbeid på gang... beiset og lakker med vannbasert, en miks av valnøtt og mahogany- brunfargen til Herdins . De flekkene med bark-hull har jeg fylt opp med slipestøv og superlim, de vises ikke lengre.  Nå blir det å vurdere farge på toppen, og mer kjedelig finisj. Oppdaterer etter hvert som det skrider frem. 

image.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.