Gå til innhold
skela

Strat/Tele → Twin, beste OD?

Anbefalte innlegg

Standard SSS eller HSS strat, eller en Tele, til en Fender Twin, Super Reverb (eller til nøds en Deluxe) og liknende  Fender-amper.. hva er beste overdrive pedal? Kjør debatt. 

Tube Screamer og Rat er opplagte valg.. men her finnes mange varianter. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fire forskjellige ODer men den som brukes oftest er Wampler Euphoria. Låter konge både på Twin og SR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Pledrik said:

Jeg har fire forskjellige ODer men den som brukes oftest er Wampler Euphoria. Låter konge både på Twin og SR.

Har en Dual Fusion, som også inneholder en Euphoria, enig i at den låter fint på clean Fender amp.

Men ser stadig etter noe nytt (den "hellige gral"). :-)

Endret av skela

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nobels ODR-1 er en bra kandidat. Og stacker veldig bra med en Klon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hadde Fender Pro Reverb brukte jeg en Fulltone OCD, den var veldig bra til formålet! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 hours ago, skela said:

Men ser stadig etter noe nytt (den "hellige gral"). :-)

11 hours ago, GunnarpåMo said:

Klon Centaur ble laget for formålet.

Å være hellig gral mener du? 

Og siden vi er inne på temaet. Min goto vreng på boks er denne:http://www.soulsonicfx.com/?page_id=32 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutes ago, GunnarpåMo said:

Bill Finnegan laget pedalen for å få en optimal overdrive ved bruk av Strat på Twin Reverb.

Kult, det visste jeg ikke, men tenkte kanskje det var noe slikt du siktet til.

Den pedalen er jo blitt litt av en hellig gral for noen, så ville fleipe litt med det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deluxe Reverb - Timmy - Telecaster/bird mP90/ES335 har ihvertfall vært en suksessoppskrift for meg i studio denne sommeren. Neste plate er full av slikt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spiller stort sett på Fenderaktige forsterkere med Telecaster og har lagt min elsk på Way Huge Green Rhino.

Den er Tubescreamer-ish men med en veldig fin 100Hz boost som feiter den opp betraktelig i det lave registeret hvis ønskelig.

Ellers varierer jeg med Analogman King Of Tone og Rockett Archer (Klon Centaur -klone) og syns også de fungerer knall.

Endret av Morten-T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 28.8.2017 den 8.40, Morten-T skrev:

Jeg spiller stort sett på Fenderaktige forsterkere med Telecaster og har lagt min elsk på Way Huge Green Rhino.

Den er Tubescreamer-ish men med en veldig fin 100Hz boost som feiter den opp betraktelig i det lave registeret hvis ønskelig.

Ellers varierer jeg med Analogman King Of Tone og Rockett Archer (Klon Centaur -klone) og syns også de fungerer knall.

+1 på denne i mkIV versjon (med lite gain og ørlitegrann dratt ned på 500Hz knappen), men enda oftere ender jeg med å bruke Fire Carpe Diem i classic mode eller D&M Drive (én side ad gangen, som er henholdsvis Klon-ish og OCD-ish).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.