Web Analytics
Jump to content

RME sync. WC vs Adat

Share

Recommended Posts

Hei mine nerder! :)

Har investert i litt utstyr og lurte litt på hva som er mest egnet å synce dette sammen. Har kjøpt følgende utstyr:

-RME Octamic II

-RME Octamic XTC (blir kun brukt som preamp)

-RME Fireface UFX

Ene alternativet er jo å synke dette via ADAT. Da kobler mann f.eks Octamic II til ADAT 1 slik at den blir kanal 15-22, og Octamic XTC via ADAT 2 slik at den får kanal 23-30.

Men så kommer det store spørsmålet, hvordan gjøres dette vis jeg ønsker å bruke Word Clock (WC)? Hvordan kobles det og hvordan inngangsnummer får di ulike komponentene?

Dette skal fraktes en del frem og tilbake og foretrekker da coax hvis det er mulig av den enkle grunn av at optiske kabler tåler meget lite.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By psychotropic
      Er ny bruker av pro tools 11 og lurer litt på hvordan man ruter de forskjellige sporene til en master fader.
      Alt av innganger og utganger er satt til default i I/O i forhold til UFX kortet som er koblet over firewire/pc/win8.
      Da jeg begynte å knote litt med dette startet jeg med et blankt prosjekt og satt opp en "instrument track" med en arturia softsynth. Etter dette satt jeg opp en master fader for å sende arturia synthen til master fader. Men utgangene på "instrument track"/arturia synth lar meg ikke velge master fader. Er det noen som skjønner hva jeg gjør galt?
    • By psychotropic
      Hei
      Har nettopp kjøpt en RME UFX og trenger flere i/o.
      Noen som har noen anbefalinger til et adat interface med 8 eller 16 io ?
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.