Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å sende ting fra A til B


arneK

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med andre transportører enn posten/bring her i landet?  Har lyst å prøve DHL neste gang, synes posten er treig og dyrt. Eksempel: bestilte en Hekksaks på nettet tidligere i sommer, var ikke OVS på at varen befant seg på laget i Danmark før etter at jeg bestilte. Dette var på en søndag, men allerede på onsdagen var den levert på døra faktisk. DHL. Synes det  var imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er problemet her i Norge, og spesielt utenfor Østlandet: Posten har ingen reell konkurrent, og kan egentlig gjøre akkurat som de vil. Har ikke mange fine ord å si om Posten jeg heller, de har nå klart å rote bort pakke nr 2 siden Juni (heldigvis ble denne sendt fra meg og ikke til meg), men den skulle fra Stavanger til litt utenfor Bergen så det burde ikke vært mulig... Eneste strekningen de holder et imponerende nivå på er Stavanger-Oslo og omvendt, som tar én dag, men du skal ikke langt utenfor Oslo før det tar både to og tre dager. UPS brukte fire dager fra Washington (ikke DC), til postkontoret mitt på Bryne. Mye av det er fordi de utfører tollbehandling selv og ikke lar det ligge i flere dager før det blir tatt hånd om... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte noe gitarting som ble sendt i posten. Det gikk som brev. Det var ikke tungt, 1.2 kg for pakken totalt, det ble likevel 180 kr i porto pga størrelse. Dette var postfunksjonæren som regnet ut. Synes det var drøy pris, men sendte den likevel da vedkommende kjøper hadde vippset meg på forhånd. Greit nok, men i dag fikk jeg straffeporto på 80 kr pga manglende porto.  Det er da pga en postansatt som ikke kan jobben sin. Slik  blir det 260 kr i porto på noe som jeg solgte for 400. Jaja, kjempegreier må jeg si.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, arneK skrev:

Jeg solgte noe gitarting som ble sendt i posten. Det gikk som brev. Det var ikke tungt, 1.2 kg for pakken totalt, det ble likevel 180 kr i porto pga størrelse. Dette var postfunksjonæren som regnet ut. Synes det var drøy pris, men sendte den likevel da vedkommende kjøper hadde vippset meg på forhånd. Greit nok, men i dag fikk jeg straffeporto på 80 kr pga manglende porto.  Det er da pga en postansatt som ikke kan jobben sin. Slik  blir det 260 kr i porto på noe som jeg solgte for 400. Jaja, kjempegreier må jeg si.1f1f3-1f1f4.png

Det er bare å klage. Si som sant er at den postansatte regnet det ut for deg og du ikke vil betale straffeporto for det. Det er ikke noe stress, de går med på det med en gang. Har gjort det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der innenlands sending  du tenker på? Har tidligere,  i jobb sammenheng,  sjekket TNT og DHL opp mot posten for sending av pakker innenlands. Posten/bring vinner stort på pris. Svindyrt og sende med de andre. Man kan nå lage forsendelse på nett selv og skrive ut frakt etikett, litt rabattert i forhold til å gå på postkontoret/post i butikk. 

Ellers så er det jo rundt om i landet mange små fraktselskap som man kanskje kan gjøre spesialavtaler med.  Sist jeg skulle få en gitar fra a til b tok jeg kontakt med en lokalbedrift på sted a (Sogn) for å få fraktet gitaren  til b(Stavanger). Jeg forklarte at gitaren hadde en litt skrøpelig kasse og derfor måtte fraktes inne i hytten, og det gikk fint. Det fordrer kanskje at man har litt kontakter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med kundeservicen til posten når man har en legit klage. 

Har ikke brukt DHL innenlands, men brukte de for å sende en pedal til Italia i våres. Postsystemet der er notorisk upålitelig, så man må aldri finne på å bruke annet enn typ ekspressfrakt dit.

Posten Ekpress/FedEx og UPS var alle svært dyre, mens DHL tok ca 600,- for pakka, og den var jaggu levert på døra dagen etter. Må si jeg var veldig imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.