Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bias Head


S-Ove

Anbefalte innlegg

Jeg solgte min Axe Fx ultra for en liten stund siden, planen var å spare opp til Kemper. For et par dager siden kom jeg inn på en side der de snakket om Hi-end modulering amper, selfølgelig søke jeg på kemper:-) Der var det en fyr som hadde kjøpt Bias Head. Bias Head jeg hadde jo aldri hørt om, jeg jeg er godt kjent med Bias FX på min ipad da. så denne måtte eg søke opp.

Første som traff meg i søket på google var min lokale 4sound som hadde denne for demo salg til 6900kr, jeg ringte inn til dem og spurte om jeg kunne låne den noen dager for å teste den på mitt utstyr hjemme, og det var ingen problem..

Jeg hentet den og spenningen var som så, jeg tenkte dette er vel som Axe FX ultra eller dårligere.. Siden denne utgaven har power amp på 600W startet jeg med å plugge den i 4X12 kabinette mitt.

og koblet den sammen men ipad for å bytte amper altså samme oppsett som vanlig på Bias amp. Kjørte et par Marhall amper og noem Mesa amper, men jeg ble ikke helt overbevist, det låt helt greit.

Så var turen kommet for å teste med min Atomic Reactor FR Her var det noe helt annet den låt helt fantastisk. den låt mye bedre enn min gamle Axe FX ultra. ulempen var at den ikke har effekter, men for meg var det ikke noen problem jeg brukte mine pedaler, reverb og delay i fx loopen på toppen, noe mer trenger man faktisk ikke på den.

Jeg har nå hatt den hjemme i 2 dager og kommer nok til å kjøpe den for 6900kr det denne verd. Men jeg synes full pris rundt om i Norge butikker på 11 og nesten 12 tusen er alt for mye da den ikke har noen effekter, men den låter helt kanon.

Jeg teste den også på mine Studio monitorer Yamaha hs8 men den låt mye mer ekte på min Atomic Reactor FR

Da ble det ikke Kemper denne gang heller. Jeg koser meg med å sette opp amper på ipad og tester forskjellige ting. Nok å teste ut her :-)

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.