Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opptaksforsterker?


Anbefalte innlegg

Ja, det kan man, men ikke ha voldsomt store forventninger til lyden.

hvis man skrur litt, har jeg god erfaring med plugins som f. eks. Guitarrig. Fordelen med det er også at da kan man gjøre veldig mye med sporet etterpå da selve opptakssporet er et rent signal. Like bra som å mikke en amp? Njesh, men det skal mer til å få en lyd man er fornøyd med ved å bruke line out på en amp, vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Audun skrev:

Det er vel vanligvis etter forforsterker og før sluttrinn.

Det stemmer at "record out" som regel sitter mellom pre og power på dei forsterkerene som har det. Dersom ein brukar "slave out" så sitter denne vanligvis etter poweramp og utgangstrafo.

Endret av McJostein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært greit å vite hva slags amp det er snakk om her, men som nevnt over, er det viktig at ampen har last hvis det er en røramp. Jeg har bare hatt en slik type amp, men den hadde D.I output (XLR). Dvs. du kunne kjøre mastervolum som vanlig med lyd i kabinettet, men signalet ble tappet før sluttrinnet. Så vidt jeg husker, hadde den også en innebygd "kabinett emulator", men jeg syntes det låt sånn passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv fx out på amp inn i lydkort og rosen digital sine cab impulser. Blir helt brukbar lyd, høres selvfølgelig ikke bra ut før cab impulsen er på plass.

Om du har amp med master og kanal volum så kan man spille inn helt lydløst ved å dime kanalvolum (preamp volum) og sette master på 0

Link til rosen:

http://www.rosendigitalaudio.com/impulse-responses/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.