Anbefalte innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Etabeta
      Hei har hørt mye bra om disse. Så lurer på om noen hær inne som har erfaring med Squier Classic vibe? Er det bra gitarer? 
    • Av space
      Klarer noen si hva dette er?
      Ingen merking så vidt jeg kan se.
      Er dette Fender AVRI eller noe annet?
      Skjult innhold - vennligst logg inn/monthly_2016_09/DSC_0074_edit.jpg.f9499b861bd1051943c1450567449793.jpg" alt="DSC_0074_edit.jpg" />
      Skjult innhold - vennligst logg inn

Til sammenligning, en MIJ pickup:
    • Av eiriktv
      Hei. Fersk på forumet, så håper dette havner på rett sted.
      Har en squier strat fra midt på 90 tallet. Den har litt affeksjonsverdi siden det er første gitar jeg kjøpte.  Regner med det er en kinaproduksjon, og kvalitet er så som så.
      Uansett - den har vært med som backupgitar på noen gigs tidligere den tiden jeg spilte litt, og ble flittig brukt en periode - og etter å bare ha hengt på veggen noen år kunne det vært morsomt å få den i noenlunde spillbar stand slik at den faktisk blir brukt litt..  Målet er altså ikke å gullmale en gråstein, men å forbedre et helt greit utgangspunkt med små midler til noe som gir tilstrekkelig spilleglede til å brukes når man skal kose seg litt i furtekroken i kjelleren.
      Kroppen er faktisk ganske ok så den gidder jeg ikke gjøre noe med
       Halsen er helt grei nok, litt ujevn på baksiden, men helt grei å spille på. Den har imidlertid slått seg endel så den må strammes endel da den har blitt litt krokrygga. Det kan også se ut som utfresinga i lomma i kroppen ikke er helt plan, men det regner jeg med kan løses med en shim frest i vinkel.  Tanken er i alle fall å prøve unngå kjøpe ny hals.
      Stemmeskruene er relativt ræva. Man får stemt opp greit, men de er tydelig ujevne. Burde kanskje byttes
      broa er en katastrofe på å holde stemming om man tenker på å bruke vibarm, men ellers helt grei. Kan dette løses med å bytte/evt sette inn flere fjærer? Mener det bare er 3 fjærer der nå.
      Elektronikken ellers er jeg innstilt på å bytte. Evt bare kjøpe en ferdig løsning montert på plekterbrett om det finnes noe rimelig og kurant. 
      Tips til løsninger mottas med takk, har loddebolt, og er disponert med et normalt antall tommeltotter.

/Eirik

• Av FunkySteve
      Fant en signatur under plekterbrettet, og lurer på om andre har noe lignende eller dette et såkalt unikt funn? ? Takk på forhånd!
    • Av Dolven
      En liten helgetur til Bergen medfører selvsagt en tur innom den lokale 4SOUND butikken ... ingen vei utenom. Og der hang det en nydelig Telecaster.
      Jeg har aldri vært spesielt glad i Fender/Squier gitarer, hverken Telecaster eller Strat. Unntaket må være Jazzmaster. Uansett, der hang det en vakker, gylden gitar, en Squier J5 Telecaster. J5 står for John5, noe som betyr at denne Telecasteren strengt tatt ikke er en Telecaster ... Denne gitaren er moddet på samme måte som John 5's egne gitarer, bla. med to sinnsykt hotte pickuper, switch oppe, og omvendt kobling av to volum knotter. Ingen tonekontroll på denne, med andre ord.
      Utseendet på gitaren er helt fantastisk, og det var dette som fikk meg til å se på den. Når jeg tok den ned kunne jeg ikke tro prisen. Det var rett og slett for bra pris til å la være ... Så jeg prøvde den ut litt på en amp, ble fryktelig forvirra når jeg ikke fikk kontroll på elektronikken, men etterhvert så fant jeg utav det også. Og da fant jeg et bredt spekter av toner fra de hotte humbuckerne. Insane drive når du pumper volumet litt opp, men samtidig så er dette en av de reneste full-size humbucker-gitarene jeg har vært borti når du skrur ned volumet for en clean lyd. Jeg likte det jeg hørte når jeg prøvde den, og jeg gleder meg til å plugge den i hjemme.
      Ellers har jeg spilt på den endel (unplugged) i dag, og den er rett og slett fantastisk å spille på. Og det skader ikke at den ser sinnsykt bra ut heller.
      Legger ved 1 stk bilde lånt fra Fenders nettsider, skal prøve å laste opp egne bilder når jeg kommer hjem igjen Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">