Anbefalte innlegg

Ordlora    0

Hei! Jeg prøver å bygge min første gitar. Kjøpte et slik DIY-sett på eBay, og vil lage en Explorer. 

Holder på å lakkere nå, og trenger hjelp til hva jeg bør gjøre. Sandet treet med 320 papir, og hadde på primer. Jeg er tydligvis veldig dårlig til å lakkere, så ble ikke fornøyd med priminga, men hadde på et strøk med lakk etterpå (sprayboks). Ventet alt for lite og pusset på det slik at lakken løsnet enkelte steder. Har lakkert over 2 ganer etterpå. På bildene ser dere diverse snack der forarbeidet er dårlig. 

Hva bør jeg gjøre nå? Skal avslutte med klarlakk.

Skjult innhold - vennligst logg inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Æljen
      Hva skal man gå for og hva burde man holde seg unna?

Planen er i hvertfall å handle noe brukt for å få litt mere for pengene.

Ett par Yamaha HS5 till 2000,- er det innafor?

• Av AndersA
      Jeg er snart ferdig med byggingen av min første akustiske gitar, og må begynne å tenke på lakkering. Har sjekket og lest litt rundt, men det er så mye forskjellige å velge i, så blir usikker på hva som er beste alternativet. her er det jeg tenker å kjøpe:
      Sealer/sparkel til å tette porer i treverk: Vil denne fungere bra til å fylle porer i treverket? Tenker da å kjøpe Fargen "svart kvist" eller "valnøtt" til bunnlokket og sidene som er rosewood, og en fargen "bjørk/furu/gran" til topplokket som er sitkagran. Er usikker på om jeg trenger sparkel til hals og topplogg da det er lite porer i treverket?
      Lakkering: Vil det bli greit nokk resultat med en slik sprayboks? Eller burde jeg gå for vanlig lakk som påføres med pensel?
      Siste spørsmål:  Bør jeg smøre inn gripebrett med olje eller voks? Gi meg gjerne link til produkt jeg kan kjøpe?  
    • Av Beatlemaniac
      Skal kjøpe ny gitar ettersom at epiphonen er ødelagt. Nå skal jeg kjøpe meg ny gitar og det står mellom en Gibson SG eller en Fender Stratocaster laget i Mexico(for da blir den en god del billigere)?
      -Gutt 14
    • Av Coffeshop
      Hei.
      Trenger hjelp til å finne chords,tab,strumming, fingerspill til Di Derre sine låter. Noen som vet hvor jeg finner dette.
      Jeg er nå på jakt etter fingerspillet og grepene til di derre-håp! Visst noen der ute har noe info og gi meg så er jeg evig takknemmelig!?!?
    • Av NapCo
      Hei, jeg skal flytte ut etter denne sommeren for å studere, og trenger dermed en ny gitar (eier ingen selv). Budsjettet mitt er på rundt 6000kr/600 dollar inkl frakt. Jeg spiller solo fingerspill og ønsker at gitaren klarer å få til en fin og klar basslinje som klarer å stå litt ut fra de lyse tonene når jeg spiller. Vil også helst ha en med cutaway. De gitarene jeg har erfaring med er: Gretsch G5435T Electromatic Pro Jet w/ Bigsby og en eller annen "Eagle" (finner ikke noe om den) som er en dreadnaught 14 fret med cutaway. 
      Jeg tenker på å bestille fra Amazon og importere. Det er ikke noe toll på instrumenter, men det blir en MVA på 25% som dere sikkert allerede vet. 
      De jeg har sett på er:
      Martin DX1RAE eller DX1KAE
      Martin 000X1AE
      Seagull SWS Maritime SG 
      Yamaha FJX730SC

Har prøvd DX1RAE og syntes at den var fantastisk å spille.