Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Friedman Runt - og bestilling utenlands


Kossoff

Anbefalte innlegg

Hehe, har hatt en slik ja. Bestilte fra Guitarguitar.co.uk da de var de eneste som hadde Runt 50 inne, sikkert ikke de som er billigst. 

Ampen er definitivt en av de feteste jeg har hatt, og sinnsykt allsidig! Litt mer Marshall enn andre Friedman-amper, men fortsatt plenty av Friedman-DNA. Uten boost (som egentlig er en "subtraksjonsswitch") låter den litt mørkere, ikke så mye høyere mids som en typisk modda Marshall men likevel ikke så mye mindre gain; det er egentlig mer en voicing-switch enn noe annet. Noe av det kuleste er hvordan den responderer på ulike gitarer, jeg brukte den jo med et ganske heavy metal band og med en EMG 81x og gain på kl 2-3 ga den en dritbra metallyd uten en eneste pedal, mens med gain lavere og uten boost og PAF pickups får man AC/DC all night long!

Vrengkanalen visste jeg jo at var knall, men cleankanalen visste jeg mindre om. Desto større ble sjokket da den produserte en av de klareste, reneste og mest sparkling cleanlydene jeg noen gang hadde hørt, som lett danket ut flere Fendere jeg har prøvd. Sammen med BE OD låt det faktisk like bra som vrengkanalen, men annerledes selvfølgelig. Med hvilken som helst knall distpedal kan du lett gjøre den om til og ha to vrengkanaler. 

DI out brukte jeg en del live, og det låt rett og slett helt sinnsykt bra fra PA-anlegget! Prøvde å recorde litt med DI out og det syns jeg ikke var like stor suksess, men til livebruk er det helt genialt å bare plugge i en XLR-kabel og få knallyd, i stedet for å la skjebnen ligge i hendene til de mange sløve lydmennene der ute. 

Bare å spørre hvis det var noe mer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Si det. Jeg som selger, og det er @Alfi27sin gamle. :) Skal få noen til å se på den snart, så får vi se om det er noe poeng å fikse den.

Har du prøvd hos Ernst Nærø? Han kan sikkert gi deg en oversikt over hva som kan gjøres og hva det vil koste å få den på beina igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Har ikke kontaktet noen enda, @nikotro, men Nærø er blant de som står på lista. Vet at han kikker på det meste av amper der ute, mens andre heller vil konsentrere seg om PTP-baserte amper (Runt-serien er jo kretskort hele veien).

Ja, han bygde om min PRRI 65 til ptp (som du vet) og ser for tiden på en solidstate amp med defekt sluttrinn for meg. Han tok et kjapt søk mens jeg ventet, og det virker som om han har god oversikt.

Jeg vet ikke hvordan han ligger an i pris i forhold til andre, men tror at han ikke tar alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kossoff skrev:

Tusen takk for veldig utfyllende svar @Alfi27! Har en gigantisk gig nå hvor jeg trenger alle muligheter som finnes i KPA'en, men tror kanskje jeg beveger meg tilbake til amp etter det. Litt på pedalkjøret igjen òg, så da er amp knall. 

Er det Runt 20 eller 50 du vurderer? 20-watteren er jo genial, der du faktisk kan bruke den som en Kemper (rett i PA/lydkort uten kabinett koblet til). Hadde en Pink Taco som spilte forbaska høyt, regner med at det er samme powerampen som i Runt 20, så med mindre du trenger krystallklar clean på Wembley eller er veldig stor fan av EL34 (noe jeg selv egentlig er) så vil jeg påstå at den er et bedre valg. 

Ellers har du jo Marshall 2525H som jeg selv har nå som faktisk har noen likhetstrekk, dog ikke i nærheten av like bra clean og vrengkanalen er heller ikke fullt så allsidig. Den låter på en måte litt som en "Marshall moddet av Jim Marshall" hvis du ikke kjenner til Jubilee fra før. I det siste har jeg gått mer mot den klassiske Marshall-tonen, men jeg kommer ikke til og gå tilbake på at Runt er en knall amp for det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.