Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal jeg gjøre?


Lunarious

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har gitarn stående i stua og jeg plukker den opp av og til, da spiller jeg basic, relativt bra men jeg er en nybegynner, og etter 5 min legger jeg den tilbake.

 

hjelp meg hva skal jeg gjøre!

 

og jeg har kjøpt 2 dunlop fingerplektere, jeg varer max 10 min med dem. Bare fordi de er nye.

 

kan dere for eksempel gi meg enkel teori å gå ut ifra? For eksempel? Jeg kan Barre og D barre og c ionisk , d og e phrygisk.

 

takk

 

MVH

Mustafa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det koster 5000 for 5 timer. Jeg har ikke penger. Desverre. Desutten får jeg ikke jobba med det fordi det er haram.

 

jeg ønsker å lære klassisk og pop og sånn generellt, jeg har kvint sirkelens skalaer på papir, pluss modale skalaer, så jeg prokrastinerer egentlig. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en billigere lærer - 1000 kr timen er dyrt med mindre man er elitemusiker OG pedagog.

 

Ellers er mine tips som følger:

  • Legg vekk kvintsirkelen og skalaene (skalaer er fine som oppvarming, men du får ikke så stort behov for dem med en gang). Teori er veldig moro, og kan gi masse mening til opplevelsen av å utøve musikk. Men når det gjelder å komme seg rundt en knekk i motivasjonen er ikke nødvendigvis teori en særlig produktiv vei å gå - det er mye morsommere å faktisk spille musikk (er min erfaring).
     
  • Finn musikkstykker du liker
     
  • Forsøk å lære deg musikkstykkene du liker

Dette vil gi deg et godt grunnlag for å vite hva du trenger hjelp med, og hvor du ønsker å gå videre. :)

 

  • Liker 3
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2017 den 21.25, CastorFiber skrev:

Hva er haram med gitartimer? Bare lurer.