Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe brukt Fender Stratocaster


jimitheman87

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe min første elektriske gitar, og er i utgangspunktet veldig glad i Fender.
Det jeg dessverre ikke har, er erfaringer med å kjøpe brukt el-gitar.

Jeg har sett litt på en 2012 Stratocaster (american), men er veldig usikker på om det er et godt kjøp:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100450751


Kunne noen av dere hjulpet en fortapt gitarist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du nybegynner på gitar eller nybegynner på elektrisk gitar? I tilfelle det siste kan det være bedre anvendte penger å kjøpe en billigere gitar og en god forsterker... Gitaren i annonsen er ikke egentlig overpriset, men man kan sikkert finne noe tilsvarende litt billigere, om det er aktuelt for deg å vente litt. Bor du i nærheten av selger vil jeg anbefale å dra og prøve den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt akustisk gitar i mange år, så vil vel egentlig kalle meg selv viderekommen. Derav er jeg ute etter en gitar som jeg ikke vil bytte ut med en gang.

Men ettersom jeg aldri har spilt el-gitar, er jeg svært usikker på hva jeg skal kjøpe.
Totalt vil jeg egentlig ikke bruke mer enn 10.000, helst under dette. Blir kun til spill på "gutterommet", så trenger heller ikke allverden til forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jimitheman87 skrev:

Har spilt akustisk gitar i mange år, så vil vel egentlig kalle meg selv viderekommen. Derav er jeg ute etter en gitar som jeg ikke vil bytte ut med en gang.

Men ettersom jeg aldri har spilt el-gitar, er jeg svært usikker på hva jeg skal kjøpe.
Totalt vil jeg egentlig ikke bruke mer enn 10.000, helst under dette. Blir kun til spill på "gutterommet", så trenger heller ikke allverden til forsterker.

Fender har lang skalalengde, 25 1/2" tommer, som du sikkert er vant til, men Gibsons kortere 24 3/4" ofte finnes mer lettspilt for folk som spiller mest mellom oversadel og 12. bånd. Det fins utrolig mye å velge mellom der ute, så det beste rådet noen kan gi til en som vil kjøpe en gitar for å beholde er å prøve så mye forskjellig du kan, før du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha strat, så kjøper du strat, så enkelt er det. 

Am Std. pleier å ligge på 7-8k på bruktmarkedet så prisen her ok. Prøv å prut en tusenlapp så har du et supert førstegangs elgitar og noen tusenlapper på en ok amp i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gitarforretninger selger American Standard for 12000,-   Der vil du ha en bedre garanti, kanskje du får med deg noen småting i handelen også. Du kan lettere levere den tilbake også ved feil, og kanskje få fikset feil gratis osv. Dette er etter min mening mer verdt en 4000 i avslag på en brukt Stratocaster som du kjøper uprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom 10000 er maks totalpris så ville jeg brukt rundt 6-7000 for en brukt USA strat, resten på amp. Kjøper du en post 2008 strat så skal det være jevnere kvalitet enn en del tidligere årganger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange er bra til sitt bruk, så kommer ann på hva du skal spille.

Om du er på jakt etter en forsterker for hjemmebruk, sjekk ut Fender Bassbreaker 15, etter min mening overlegen i sin klasse. Marshall type vreng og fender clean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe "din første gitarforsterker", kan det være like greit å kikke på en moderne forsterker, og ikke en rørforsterker. Boss Katana får mye skryt om dagen. Sammenlignet med rørforsterkere, er det ikke noe å si på prisen, heller. Så kan du bytte den ut når du har litt mer erfaring, og du vet mer om akkurat hva du er ute etter. En Katana er mye mer allsidig enn en rørforsterker når det gjelder spekteret av lyder du kan få ut av den. Dessuten trenger du ikke å handle mange effektbokser, heller, med alt det fører med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.