Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Music Man Axis Supersport


gitarleik

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Hvis det er den blå SS'en på finn så er det min gamle. De har litt smale og tynne halser som @Debris sier, men fy fela for en rock n roll øks ! Låter kuler og krutt :)

Ja blei litt interessert i den, men blei litt usikker i forhold til halsen. Korleis fungerer de splitta posisjonene ? Er det lov å spørre kva du solgte din for ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å bestemme meg for om EBMM Axis SS, eller en 70's Strat jeg angrer mest på å ha solgt. Gitarene er utrolig allsidige, ser fantastisk ut og er veldig praktiske å dra med rundt. Prisen er kanskje litt stiv mtp hva jeg solgte min for, men 12k er jo egentlig ikke mye for en veldig god gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Kossoff said:

Klarer ikke å bestemme meg for om EBMM Axis SS, eller en 70's Strat jeg angrer mest på å ha solgt. Gitarene er utrolig allsidige, ser fantastisk ut og er veldig praktiske å dra med rundt. Prisen er kanskje litt stiv mtp hva jeg solgte min for, men 12k er jo egentlig ikke mye for en veldig god gitar.

Frister veldig, og er jo mulig det går an å få den ned noe i pris. Det er fyrst og fremst halsen så gjer meg usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sugardaddy65 said:

Hva halser er du vant med og liker fra før ?

Har greid å vendt meg til det meste, men generelt foretrekker eg nok ein C eller soft V profil som helst er litt tjukkare enn ein type standard fender c (men ikkje noko balltre). 

Endret av gitarleik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2017 den 21.20, gitarleik skrev:

Ja okei, men det var Axis? De er vell kanskje meir tungsolgte med floyd system ?

Axis ja!

Solgte den billig for jeg kjøpte den for 6 lapper.

Tror det er omvendt en Axis skal jo liksom ha Floyd, er jo det som er originalen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der @Debris !

Da jeg hadde SS'n var jeg inne i en periode der floyd rose var helt uaktuelt, takk gud for at det gikk over ! 

Bredden på en Axis hals er 41.3 mm, Fender har 43 mm. 

Vanskelig å finne noe info om profilen på de halsene, men i følge det store internettet skal de være ganske lik profilen på Peavey Wolfgang. Den er 0.815'' ved første bånd og 0.940'' ved tolvte. Kontra en amerikansk standard strat som er 0.800 - 0.850. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.