Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjektet starter - Fiestarød 70's partsocaster


Anbefalte innlegg

22 hours ago, Rottenikken said:

Lønner det seg med Squire hals kvalitetsmessig? 70's i form av Squire med CBS og vintagestol. Jeg kjøper ikke CBS fra andre merker grunnet prisen. Og de som ikke er for dyre har ikke riktig fasong på CBShode

SquiER

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter neste mnd. Det jeg lurte på er om det er nok slingringsmonn til å montere stolen først. Det er så upraktisk å håndtere den med hals på. Jeg vil ha en Kluson vintagestol og den har jo seks skruer. Kan jeg virkelig bomme så mye at jeg ikke får intendert den hvis plekterbrettet er rett og jeg ser på det når jeg monterer? Og stolen kanskje 2mm nedenfor plekterbrettet. Ta en titt.

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vente til halsen er på med å montere stolen, fordi det skal veldig lite til å gjøre en feil som fører til at en av de ytterste strengene havner farlig nær kanten på eller utenfor gripbrettet. Da er det vanskelig å rette opp etterpå.

Endret av nikotro
Tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den halsen kan customiseres i annonsen. Dvs at fabrikken lager en ny med de endringene som jeg vil ha. Jeg skal ha sorte square inlays og forhåpentligvis beinnøtt. 

Jeg syntes at square inlays er kan være fint å ta med siden denne gitaren får et litt rocka utseende, feks to humbuckere. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har kommet litt lengre. Det har ligget dødt en stund. Ikke mye men det går sakte forover. Halsplate er på, den skal kanskje byttes i en Fender F vintageplate og jeg trenger nye skruer. Og den har fått strapholders. Nå ser man bedre fargekombinasjonen i rett lys, bedre enn før. Sort bakplate så...

Angående pickups så blir det GFS humbuckere uten logo. Derfor må jeg ha F-logo på halsplaten.

PS: ikke la meg trippelposte så skriv det du tenker. 

 

image.jpeg

 

Her måtte jeg frese det rett (i loddrett stillig) for at en tremolo skulle få nok plass. Skandaløst på fabrikkprodusert body. Jeg testet med Fender USA stolen min. Før var det ikke nok plass til blokka. Nå går det bra. Jeg kjøper aldri mer stratbody der mer. 

 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, Rottenikken. Jeg lover deg at du ikke kommer til å trippelposte. Jeg trodde jeg hadde forklart dette med slike postinger ganske nøye. Anbefaler det å lese en del gamle PMs. Så håper jeg du forstår hva vi mener om dobbeltposting og trippelposting. Kortversjon, det er ikke det som er problemet i seg selv, men hvor mange ganger man gjør det i løpet av en kort periode. Til vanlig er det IKKE forbud mot dobbeltposter på forumet. Det gjelder alle. I dette tilfellet er det rundt ti dager mellom postene. Det blir ingen plaget av. Det er helt greit. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.