Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjektet starter - Fiestarød 70's partsocaster


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Jeg har gjort gode undersøkelser og sammenlignet med den hvite straten. Tremolohullet er 5mm lenger til høyre på den røde bodies enn på bodies til den hvite straten. Nå er plekterbrettet rett men tremolohuller er feilplassert. Er Floyd rose eneste utvei da for å dekke det som vil syntes? 

 

image.jpeg

 

Det er feilproduksjon. Tremolohullet er 5mm for mye til høyre. Jeg har målt og sammenlignet med den hvite straten min som er helt rett og det var 5mm forskjell. Jeg har klaget på det. Kan det å frese til Floyd og lage superstrat være en løsning for ikke å kaste bodien?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! Tror tremoloen bør dekke det der. Ikke skrinlegg det før du har sjekket med hals og tremolo på gitaren. Det kan like gjerne være plekterbrettet som ikke er helt til Fenderspec. Og utfresingen i kroppen skal ikke være midt på. 

Endret av space
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt fresing så passer den. Stolen er ikke montert. Det var sjevheter i fresingen til hullet til blokka. 

Jeg har fått holdt av en god CBS hals fra en Squire Stratocaster. Den skal på før stolen sånn som dere sier. Stolen på bildet har jeg bare lånt fra min hvite strat. Jeg må kjøpe en stol til. Jeg skal ha en Kluson vintage 10,8mm

 

image.jpeg

 

Jeg har fått holdt av denne og den logoen skal bli værende.

$_86.JPG

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper CBS. Jeg vil kjøpe nytt. Jeg har funnet en hals som jeg tror er bra på aliexpress. Den CBS halsen min ble kjøpt på e-bay men jeg så den igjen på aliexpress (til halve prisen av hva jeg betalte) og den halsen er kjempegod bare jeg foretok justeringer på trusrod. Så de har bra saker der også.

Jeg fant en høyblank lønnehals til som ikke var den billigste men heller ikke den dyreste og tenkte den er bra men jeg forventer at jeg må foreta justeringer på trusrod. Men når det er gjort så har jeg ingen betenkeligheter på den. I alle fall ikke til mitt bruk. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 15.00, Rottenikken skrev:

Nå kommer jeg i gang. Jeg ble fiestarød body som jeg begynner å fikse på antagelig i morgen. Den er nå kjøpt og betalt og jeg får den muligens i morgen. Jeg skal lage 70's stil siden jeg har en dekal til overs og derfor skal ha CBS med 70's stemmeskruer og SSS pickup oppsett. Jeg vil ha trehulls halsplate fra Fender med stor vintageF. Så da er det ikke mer frem og tilbake. Jeg lager ny tråd siden den første tråden kjørte totalt av sporet. 

Et spørsmål: Er Kluson tremolo samme kvalitet som Fender USA? 

En ting: ikke la meg dobbeltposte i morgen.

Denne kommer muligens i morgen og da har jeg litt å gjøre og dere skal få se bilder:

39402_1_31.jpg

Ny tråd kanskje, siden denne nå også er totalt kjørt bort fra den opprinnelige ideen? I hvert fall redigere tittel...

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner det seg med Squire hals kvalitetsmessig? 70's i form av Squire med CBS og vintagestol. Jeg kjøper ikke CBS fra andre merker grunnet prisen. Og de som ikke er for dyre har ikke riktig fasong på CBShode

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.