Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjektet starter - Fiestarød 70's partsocaster


Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg i gang. Jeg ble fiestarød body som jeg begynner å fikse på antagelig i morgen. Den er nå kjøpt og betalt og jeg får den muligens i morgen. Jeg skal lage 70's stil siden jeg har en dekal til overs og derfor skal ha CBS med 70's stemmeskruer og SSS pickup oppsett. Jeg vil ha trehulls halsplate fra Fender med stor vintageF. Så da er det ikke mer frem og tilbake. Jeg lager ny tråd siden den første tråden kjørte totalt av sporet. 

Et spørsmål: Er Kluson tremolo samme kvalitet som Fender USA? 

En ting: ikke la meg dobbeltposte i morgen.

Denne kommer muligens i morgen og da har jeg litt å gjøre og dere skal få se bilder:

39402_1_31.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noe kult av hardware. All hardware blir sort. Jeg skal kjøpe stemmeskruer og tremolo i Norge. Det passer bra for jeg skal på ferie til Norge om to uker. Gitarist.no har noe jeg ikke får i Nederland, nemlig sorte 70's stemmeskruer. De produseres av Kluson og er derfor K-stemplet i stedet for F-stemplet, men... Tremolo blir med 11,3mm spacing sort vintagestol fra Gotoh. Den har de også i Norge. Bodien kommer om 1 - 3 timer og kobbertape er kjøpt inn. Bilder av prosjektet kommer etterpå. Men sjekk ut disse 70's stemmeskruene i sort. Kule de. Jeg skal lage dyr gitar med billige, men veldig gode pickups fra GFS, humbuckere i single coil format.

Om 1-3 timer er jeg i gang med prosjektet for da kommer posten (og bilder). Dette er planlagt som et langtidsprosjekt.

https://www.gitarist.no/products/kluson-f-style-mekanikk-for-fender-svart

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rottenikken skrev:

Jeg fant noe kult av hardware. All hardware blir sort.

Jeg tror ikke svart på fiesta red blir så bra. Svart er åttitalls, moderne. Fiesta red er sekstitalls retro chic. Svart passer bedre med mer knallrøde toner, ikke fiesta. Men det er selvsagt mulig jeg tar feil---har aldri sett svart & fiesta red.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jeg sett. Kameraten min har det. Dritkult.Men til min store overraskelse vant gull. 

Jeg vet ikke hvorfor men den er mye lysere og varmere på bildet enn i virkeligheten. Skjær deg i fingeren og se blodet så har du fargen på gitaren min.

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rottenikken skrev:

Jeg fant noe kult av hardware. All hardware blir sort. Jeg skal kjøpe stemmeskruer og tremolo i Norge. Det passer bra for jeg skal på ferie til Norge om to uker. Gitarist.no har noe jeg ikke får i Nederland, nemlig sorte 70's stemmeskruer. De produseres av Kluson og er derfor K-stemplet i stedet for F-stemplet, men... Tremolo blir med 11,3mm spacing sort vintagestol fra Gotoh. Den har de også i Norge. Bodien kommer om 1 - 3 timer og kobbertape er kjøpt inn. Bilder av prosjektet kommer etterpå. Men sjekk ut disse 70's stemmeskruene i sort. Kule de. Jeg skal lage dyr gitar med billige, men veldig gode pickups fra GFS,

Tidligere sa vel du at GFS er drit? Er det ikke drit lenger? Bare lurte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn? Bare sort skruer, da. Da kan det bli kult med humbuckere også så da kjøpte jeg sort HH plekterbrett nå nettopp. S.M har et fint sett til rimelig penge. (Billig til å være Seymour D)

Dette blir snasent. 

image.jpeg

 

Nå har jeg også skjermet den men må koble til ledning til klo. Jeg må først importere litt ledning fra gitarist.no. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The black Strat that is red" mener du?

Nå må jeg vente på litt varer som jeg kankje får til uka og så spare to mnd til stol. Jeg skal ha bare bra deler på. Gotoh stol koster meg litt så... Men hvem sier at det haster???

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottenikken, tror ironien i innlegget til OsamaFetLaden gikk langt over hodet på deg.

Slik jeg tolker det, så er han så "metal" at blodet hans er sort. Synes det var morsomt, særlig siden vi snakker om at adelige har "blått blod".

Det er ingen som sier at det haster. Det er vel bare du av alle medlemmer på forumet som poster mange innlegg lenge før du får delene. Kommer ikke på noen andre brukere som gjør det. Alle andre venter til de har deler, og så viser hva de gjør med de. Det er kanskje noe du burde begynne med, også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.