Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP JR 2


Anbefalte innlegg

I dag limte jeg halsen. Jeg la inn en bit treverk ekstra for å fylle ut hullet, mest med tanke på å lage en stabil konstruksjon.  Det var en bit steinhard lønn. Jeg brukte superlim for å fylle ut sprekkene mellom . Jeg er litt bekymret for om halsen sitter godt nok når press fra strengene kommer, eller om den bare popper av. Limflaten er ikke all verden, den neck-tenon skulle sikkert ideelt sett vært lengre. Jaja, det blir spennende å strenge den opp.?

IMG_1043.JPG

IMG_1044.JPG

IMG_1045.JPG

Endret av arneK
La til bilder
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom plekterbrettmaterialet lenge før jeg regnet med, Kina har kommet seg når det gjelder postgangen nå i det siste.  Jeg fikk sammen et som jeg laminerte oppå et svart et for å få det tykkere. Limt og frest ut og pusset til kantene, alt når kona tok en middagslur ?

IMG_1047.JPG

  • Liker 7
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, håper det blir bra. Det blir våtsliping og polering etterhvert nå. Disse gitarene har en ganske enkel og rett frem konstruksjon, mye mindre arbeid enn f eks Telecaster .  Det er stort sett vinkelen i halslomma og mensur man må passe på. Jeg har likevel klart å bomme på skalering når jeg laget fresemalen, så den mangler et par cm på bredden og et par på lengden i selve kroppen. Jeg får se om det er til å leve med, eller om den føles som en 3/4  gitar. Hvis den føles feil, blir det å bruke opp halsen på en ny kropp. Har heldigvis treverk  på loftet. Tenkte først å ikke nevne det, men gjør det nå likevel.  Men tror ikke jeg gidder å bruke så mye tid på finishen i første omgang, jeg tror jeg strenger den opp og tester den ut først. Relativt fort gjort å demontere den igjen for finishen senere.

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble ikke så værst etter setup, jeg plukket av nut og slipte av den to tre mm på høyden, da strengene satt alt for høyt over første bånd. Det gjorde susen. Merker lite til at den er litt mindre enn vanlig. Har slipte litt bånd også, den frettet ut på 14. Bånd på tynneste Estreng. Nut sitter løst på, den holdes på plass av trykket fra strengene. Et spørsmål : hvor langt under strengene bør pickupen sitte for best mulig lyd?  Venter fortsatt på knottene ? Bortsett fra disse så er gitaren ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.