Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LP JR 2


Anbefalte innlegg

imageproxy.php?img=&key=40129419008d9687Da har jeg noen kosedager hjemme, været er fint, og ny gitar på gang. Samme som sist for så vidt, men jeg laget en ny mal, da det ble noe rart med hornene på den forrige. Den ble forøvrig solgt. Treverket i kroppen blir rogn, den har ligget og tørket på raftekottet en god stund, og hals blir Yinfiente.  Denne gangen fikk jeg tak i en der hælen begynner på 17. Bånd, og jeg kan derfor få den slanke delen av halsen nesten helt opp til kroppen, sånn som er essensen i doublecut- versjonen. I dag ble delene til kroppen høvlet og limt sammen, og fikk skjært ut med stikksag, så blir det fresing av kropp i morgen. Slenger ved noe bilder.

Edit: problemer med å laste opp bilder. de er visst for store. får redigere de litt.

1jpg.jpg

2jpg.jpg

Endret av arneK
hadde tenkt å legge ved bilder.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg har troa på denne, har frest ut halslommen, brukte den gamle malen til å lage ny halslommemal, skal frese ut hulrom for elektronikken i morgen, så blir det endel sliping/pussing osv. men jeg skal gjøre ferdig finishen på kroppen før jeg limer halsen fast, halsen får egen finish forresten,  men ltt usikker på hva slags finish jeg skal ha. har litt lyst å prøve med tru-oil, da treverket er ganske hardt og tettvokst. Men mulig det blir lakk også. Skal frese til formen på headstock, da den har padleåre nå.

IMG_0979[1].JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det feilvendte fresestålet, det ble ikke brukt, det går ikke an å frese med et stål som går feil vei, kanskje noen har freser som kan snues i retningen de går, men ikke jeg. Det pusses og pusses, det ble noen litt dype spor på kanten, fordi jeg kom borti en skru når fresen gikk, den ble vel egentlig ødelagt, det straffet seg å bruke den videre. Den er kassert nå...fikk frest ut hulrom for elektronikken i dag, og har fikset vinkel på halsen, det er klart til å lime den fast, men vil vente med det til  finishen er ferdig. Jeg er sikker på det blir lettere å få det pent rundt området ved halslommen da. OK, det var status for i dag.

Endret av arneK
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.