Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: Orange TH 30


Anbefalte innlegg

Har hatt lyst å prøve en ny amp en stund da jeg synes Randall Diavloen min begynner å bli litt kjedelig. Bestemte meg for å prøve noe helt nytt og etter å ha trålt nettet leeenge og lyttet til utallige youtube videoer tok jeg sjansen på en Orange TH 30.

ampen kom inn døra i går, og du verden jeg er fornøyd så langt!!! Har ikke turt cranke den opp veldig mye (har naboer på alle kanter), men gainkanalen er HISSIG uten at det bare blir "suppe" av lyden som det ofte blir av hissige amper. Selv på lavt volum trøkker den bra. Clean kanalen er også utrolig bra, selv om det ikke er det jeg bruker mest.

Ampen har mye "ompfh" og trøkk i bunn og det virker som den matcher Rivera kabinettene mine på en svært bra måte. Gleder meg stort til neste øving!!!?

Tror denne ampen er kommer for å bli....i hverfall for en stund?

image.jpg

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

OR15 har jeg aldri prøvd selv, men har forstått at det er litt samme opplegget som TH-30 men med litt mer "vintage" voicing?

Har prøvd å bruke et par overdrive pedaler i clean channel nå (mad professor little green wonder og sweet honey overdrive + xotic SL drive) for å få en litt mer "bluesy" overdrive lyd....men det funket ikke helt som forventet. Sweet honey og SL drive ble veldig "fuzzy" mens little green wonder ble veldig skingrende. Mulig jeg ikke helt har peiling på å skru overdrive pedaler, eller  er dette en amp som ikke er helt bra på sånne pedaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke prøvd med TH30, men jeg antar at den er litt mer hårete/fuzzy i lyden. OR15 reagerte hvertfall fint med overdrivepedal i front, men gjerne på litt vrengt amp :) Kan se for meg at mange high gain amper ikke er så glad i overdrive og vreng på clean kanal - med noen unntak selvsagt. 

Du kan jo prøve å halvvere effekten til 15W, skru opp volumet litt og se om det funker bedre med en boost i front. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok at SL drive har disse switchene, men jeg ville ikke herje for mye med pedalen ettersom den var på utlån. Gutta på den lokale musikksjappa her poengterte det samme som deg @Troll at mange high-gain amper ikke er så bra med OD pedaler ettersom de ikke akkurat er bygd for det formålet :) 

Tok ampen ned på 7,5w med en EP booster i front. Dette knakk ampen en del, men jeg turte ikke dra på volumet i frykt for represalier fra gamle Anny på andre siden av gangen (jepp, den gamle dama som pynter oppgangen med klokkestrenger og blomster og har full kontroll på ALLT?). Mulig det kan fungere ok, skal teste mer på øving når jeg kan dra på litt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har funnet ut etter jeg fikk tak i denne ampen er at mellomregistret ikke er så dumt allikevel. På forrige amp skrudde jeg det ned svært mye, mens på denne så er det mye mid i utgangspunktet....og det låter veldig pent/bra i mix sammen med trommis og bassist?? blir ikke like "gneldrete" lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Hadde denne en kort periode! Elsket clean kanalen men syntes vreng kanalen ble litt for "harsh", men så brukte jeg ikke mye tid på denne før den ble solgt (no shit ;)) så mulig jeg burde ha lekt litt mer med den og blitt fornøyd med vreng kanalen også men men. 
Ser fantastisk ut da, er noe med disse Orange ampene altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.