Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en ny romklang-enhet.

Har sett på mye rart, men er kommet fram til 2 alternativer.

Tc Electronic Hall Of Fame 2 og Neunaber Immerse Reverberator.

Er det noen som har testet begge disse og ønsker å anbefale en spesifikt?

Jeg tenker å kjøre den i effekt-loopen på en Victory V30. Har fra før en TC Electronic G Sharp, men er ikke helt fornøyd med denne.

Viktige punkter er en god fjærklang og en fyldig shimmer-effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg har direkte erfaring med noen av dem, men så vidt jeg forstår (om shimmer og spring er de viktigste): Neunaber > TC 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke noen av dem er noe dårlig valg. Jeg er veldig fornøyd med min Trinity v1, som er en HoF med et par ekstra presets. Spring er ikke TC sitt sterkeste kort. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærklangen til Neunaber er heller ikke dens sterkeste kort, men for stor deilig åpen klang er det direkte knockout til Neunaber etter min mening.

Har ikke prøvd shimmeren i tc'n så den aner jeg ikke noe om, men de vanlige klangene er de samme som i HOF 1.

Endret av Blix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av SteikBacon
      Gitarshow, med fokus på utstyret, der det beste i landet viser seg frem. Ser posten på «gearcafe» kun har litt over 20 likes, og kun en "ny" har kommentert. Gjenspeiler dette interessen for utstyr? Gitarister diskuterer utstyr all the time, men virker overraskende lite interesse for å faktisk se, høre og møte de fremste i bransjen. Deltok på denne i fjor, og ble overrasket hvor lite omtalt dette var. Hva er best? Faktisk vite noe eller bare diskutere meninger på nett...!

edit: https://www.facebook.com/Reverbguitarshow/
    • Av WelhavenT
      Lett å gå seg vill i pedaljungelen, så mye kult der ute. De fleste pedalene jeg kjøper nå om dagen er til hjemmebruk, siden i bandet er det stort sett de tre favoritt-pedalene mine jeg bruker:
      Tuner - egentlig ikke så nøye med merke så lenge den funker, men liker PolyTune. Mer en nødvendighet enn en effekt. 
      OCD - vært en favoritt i ti år. Har prøvd mye annet de siste par årene, men ender alltid opp med OCDen igjen. Låter så bra med stratten min, at jeg ikke gidder å teste noe annet med det første. 
      Small Stone Nano - har elsket denne siden jeg tråkka på den første gang. En pedal som låt nøyaktig slik jeg ville. 
      Hva er dine favoritter? KoT? TS? Big Muff? Miku?

• Av Gitarcowboy
      Her er et motstykke til de stygge og fæle pedalene:
      SolidGoldFX - If 6 Was 9 BC183CC – Silicon Fuzz Pedal (2016)

• Av Gitarcowboy
      Jeg begynner med noen pedaler som hentyder til... ja, dere skjønner hva
      Electro Harmonix - Big Muff PI USA, Distortion
      BYOC - Large Beaver, Fuzz

Wilson Effects - Dirty Beaver, Fuzz

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.