Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig-pedaler


Anbefalte innlegg

I de siste månedene har jeg vært litt hissig på ebay og ervervet en håndfull billige effektpedaler ( dette skjer ofte i sammenheng med litt overtidsutbetaling o.l. ) .

Noen av disse suger selvfølgelig lut , men noen låter i mine ører ikke så værst .

Har du kjøpt noe du vil anbefale / advare mot ? la oss si prisklasse 600 og ned .

Jeg kan starte

ex/eno oct-1 : Liker !    analog oktav opp/ned til 200+ spenn . flott til qotsa-aktige soloer . digger oktav opp !

Donner Stylish Fuzz : Liker !     EHX "Triangle" Big Muff Pi klone

                      

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

T-Rex Tremster er ofte på tilbud på Gitarhuset---veldig bra til den prisen. 

Også tar den seg godt ut på gulvet. Den knytter virkelig brettet sammen.

Vet ikke helt om jeg vil si den kvalifiserer til en billig-pedal, samme hvor mye den er på salg. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Joyo har mange bra pedaler. Jeg har blant annet en Joyo JF-02 ultimate Drive på brettet mitt som jeg benytter hele tiden. Skal visstnok være en Fulltone OCD klone. En smarting tok forøvrig og malte om og byttet navn på flere JF-02 og markedsførte dem som Boutique pedaler ved navn "Freekish Blues Alpha Drive". Disse solgte i bøtter og spann til skyhøy pris inntil svindelen ble oppdaget. Andertons i England kjørte en test på Freekish pedalen før svindelen ble oppdaget, og uttalte at dette var en av de beste overdrive pedalene de hadde hørt. Ikke værst for en pedal til 200 kroner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige pedaler jeg vil anbefale:

Mooer:
Black Secret - knall Rat-klone.
Yellow Comp - Fin subtil compressor. Har en på brettet selv.
Hustle Drive - OCD-klone. Aldri prøvd orginalen, men Mooeren er en brukbar Marshall-på-boks pedal.
Trelicopter - Brukbar tremolo. Min hadde dog tydelig volumdrop når "depth"-knotten var over kl 13.

Danelectro:
CC Transparent Overdrive - Timmy-klone.
CC Drive - Enda en OCD-klone. Hissigere enn Mooer. Hadde to av denne på brettet for noen år siden.

Et annet tips er jo å bygge selv om en kan bruke en loddebolt. Mange gode og rimelige kits der ute.
Har selv bygget flere fra Fuzzdog.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.