Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikk


Jackmons

Anbefalte innlegg

Hei. Hva slags nettbutikk vill folk hær inne anbefale å handle fra. Er på utikk etter Gitar. Lydutstyr/Studioutstyr. Å også tanken på CITES regler. Selv vet jeg bare om Gear4Music. 4Sound. Gitarhuset. Backstage. Tusen takk før svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt mye lydutstyr fra Thomann ja. Fine priser, godt utvalg, rask levering og relativt lav fraktkost. Merk at de enn så lenge ikke eksporterer varer som koster under €1000 dersom de omfattes av CITES.

Vet ikke hvor du holder til, men Norsk Musikk i Tønsberg og ProCom Musikk i Drammen er jeg også meget fornøyd med ved kjøp i butikk. Blir alltid møtt med god service av kunnskapsrike folk, og det er også verdt noe i min bok! Norsk Musikk har ikke all verdens utvalg, men de skaffer alt som har norske distributører, og matcher stort sett 4sound på pris i de tilfeller de er billigere. :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.7.2017 at 18.05, Duckling skrev:

Kjøpt mye lydutstyr fra Thomann ja. Fine priser, godt utvalg, rask levering og relativt lav fraktkost. Merk at de enn så lenge ikke eksporterer varer som koster under €1000 dersom de omfattes av CITES.

Vet ikke hvor du holder til, men Norsk Musikk i Tønsberg og ProCom Musikk i Drammen er jeg også meget fornøyd med ved kjøp i butikk. Blir alltid møtt med god service av kunnskapsrike folk, og det er også verdt noe i min bok! Norsk Musikk har ikke all verdens utvalg, men de skaffer alt som har norske distributører, og matcher stort sett 4sound på pris i de tilfeller de er billigere. :)

Takker før info. :) Har sjekket litt på Thomann flott nettsted :) Holder til i Lillehammer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet både hos Thomann og Gear4music. Greie priser og rask forsendelse fra begge. Gitaren jeg kjøpte fra G4M krevde dog masse arbeid for å få bra. (båndfiling og setup) Da jeg gjorde dem oppmerksomme på dette, fikk jeg beskjed om at ønske om klargjøring og setup måtte 'bestilles' ved handel. Greit å være klar over hvis man skal kjøpe gitar i hvert fall, og vi ser vel her den store ulempen med netthandel kontra gitarsjappe der det jobber folk som kan gjøre ting etter ønske og preferanser før man tar med seg gitaren hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Audun skrev:

Har handlet både hos Thomann og Gear4music. Greie priser og rask forsendelse fra begge. Gitaren jeg kjøpte fra G4M krevde dog masse arbeid for å få bra. (båndfiling og setup) Da jeg gjorde dem oppmerksomme på dette, fikk jeg beskjed om at ønske om klargjøring og setup måtte 'bestilles' ved handel. Greit å være klar over hvis man skal kjøpe gitar i hvert fall, og vi ser vel her den store ulempen med netthandel kontra gitarsjappe der det jobber folk som kan gjøre ting etter ønske og preferanser før man tar med seg gitaren hjem.

Oki flott du sier ifra. Hva slags gitar kjøpte du? bare lurer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, germaniumkid skrev:

Jeg har fått gitarer fra norske butikker som heller ikke har gjennomgått annen setup en fabrikksetup. Det skal også sies at jeg har fått gitarer fra G4M jeg ikke har trengt å gjøre noe som helst med. 

Er nok ikke bare rene nettsjapper som kjører den praksisen, nei. Tenker på stakkars 'nybegynnere' som handler ny gitar og får noe som er lite spillbart, og vet ikke om annet enn at 'denne virker ikke'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre er nok solide arbeidshester, men det er jo tre ganske forskjellige gitarer. Tele og Strat er ganske ulike i lyd og feel, og samme gjelder Tele med singlecoils vs Tele med humbuckere.

Selv om alle gitarer er langt mer allsidige enn hva mange tror, så er nok musikksjanger fort avgjørende for hva du bør gå for. Personlig er jeg veldig glad i klassisk Tele til det aller meste (selv om jeg er inne i en Strat-periode nå), men til tyngre greier der humbuckere er ønskelig så går jeg for andre ting, da jeg sliter med å like humbucker-tele. Strat'en er vel kanskje pr. definisjon den mest allsidige, både i utgangspunktet og spesielt hvis du får koblet inn coilsplit på humbuckeren (splitter den til en singlecoil).

Så ja. Litt mer info om hva det skal brukes til er nok lurt. Vil også presisere at jeg ikke kjenner deg på noen som helst måte. Jeg har, basert på det du har skrevet i denne tråden, inntrykk av at du kanskje ikke er en kjempeerfaren gitarist, og svaret mitt er deretter. Om du føler at jeg undervurderer deg så beklager jeg det på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, July 24, 2017 at 0.18, Duckling skrev:

Alle tre er nok solide arbeidshester, men det er jo tre ganske forskjellige gitarer. Tele og Strat er ganske ulike i lyd og feel, og samme gjelder Tele med singlecoils vs Tele med humbuckere.

Selv om alle gitarer er langt mer allsidige enn hva mange tror, så er nok musikksjanger fort avgjørende for hva du bør gå for. Personlig er jeg veldig glad i klassisk Tele til det aller meste (selv om jeg er inne i en Strat-periode nå), men til tyngre greier der humbuckere er ønskelig så går jeg for andre ting, da jeg sliter med å like humbucker-tele. Strat'en er vel kanskje pr. definisjon den mest allsidige, både i utgangspunktet og spesielt hvis du får koblet inn coilsplit på humbuckeren (splitter den til en singlecoil).

Så ja. Litt mer info om hva det skal brukes til er nok lurt. Vil også presisere at jeg ikke kjenner deg på noen som helst måte. Jeg har, basert på det du har skrevet i denne tråden, inntrykk av at du kanskje ikke er en kjempeerfaren gitarist, og svaret mitt er deretter. Om du føler at jeg undervurderer deg så beklager jeg det på det sterkeste :)

Har spilt gitar i 20år ca. Men har ikke så stor erfaring. Har kun vært en hobby. Har ikke spilt i noe særlig band. Har begynt i det siste å spilt mer. Å kjøpe bedre ting. Spiller hjemme med backing track. Blues.Rock.Pop.Western. Musikk som Thin lizzy. Gary Moore. Nirvana. Dire Straits. Pink Floyd. Rolling Stones. Black Sabbath. Deep Purple. Metalica. Led Zeppelin. Sting. Phil Collins. Green Day. U2. J.Cash. Osv. Alt fra 50tallet helt til 90tallet. Så alt iorden. Undervurderer meg selv så. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.