Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EVH 5150III 50W støy på ch.3


tg1

Anbefalte innlegg

Opplever en del støy på kanal 3 ("red channel") med gain noe særlig over kl.11-12.  Er det "bare sånn det er" med denne ampen eller er noe feil? :) (Rørene er nye.)

Hadde det ikke vært for "volume jump"-problemet mellom kanal 1 og 2 (de deler gain/volum) hadde jeg foretrukket kanal 2, men jeg er avhengig av en grei clean-lyd, og det er rett og slett ikke mulig å kombinere på en fornuftig måte :) (Vet dog at enkelte i statene modifiserer dem med doble volum/gain-kontroller på kanal1/2.)

Endret av tg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil oppleve en del støy på highgain amper, iallefall i highgain modus. Men utgangspunktet må være at gitar er skrudd ned. Spiller du highgain må du bare lære deg å dra ned volumkontrollen på gitaren ALLTID, når du vil den skal være stille. Se på videoer av EVH, Vai, Satriani og de gutta. Drar alltid ned volum når de slutter å spille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke hjemme akkurat nå,men er ganske sikker på at støyen er der uansett volum på gitaren.

Men ja, jeg skjønner at en highgain-amp nødvendigvis støyer litt av natur ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du kommer ikke unna støyen på kanal 3, den har helt latterlig mye gain. Det du kan gjøre er å skaffe deg et preamprør for den kanalen som er testet for minst mulig støy, men vil sannsynligvis ikke ha noen dramatisk effekt.

Jeg brukte kanal 3 som ren solokanal når jeg hadde den forsterkeren, så støyen plaget meg ikke.

 

Kommer ny versjon av 50watteren snart som fikser volumproblemet mellom kanal 1/2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering: fant ut at en del av støyen ble innført FX-loopen, der jeg kjører POD HD500X-en min (med 4cable method). Litt usikker på hvorfor dette skjer, men jeg la på en noise gate i loopen, og da ble det ihvertfall bortimot helt tyst ;) 

Endret av tg1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.