Web Analytics
Jump to content

DIY road case

Geralt_of_Rivia
 Share

Recommended Posts

Hei!

Fikk ny amp for noen uker siden, og tenker jeg bør ha en kasse til den. Prøvde å google litt, men har ikke funnet noe.. Eneste jeg fant ut av er stor road kasser er svindyr.

Tenker derfor å prøve å lage det selv.   Lager det i kryssfiner tenker jeg. Har dere noe tips å komme med? (Hvor jeg kan få tak i metallet som bør være på hjørner, og hva jeg kan bruke som polstring innvendig?)

Til polstring kan du bruke disse fra Biltema, Det avhenger jo av at du synes de er tykke nok. Varenummer 369221.

Når det gjelder lister, så hadde de det på Clas, men det virker som om det er byttet ut til fordel for enda en type vaffeljern. Tror kanskje de selger det på Ljudia Andre musikkforretninger kan også skaffe slikt.

• Like 1

Jeg vil også legge til at sånne lister ofte er litt dyre, så det er ikke sikkert du får det så mye billigere, spesielt om du skal ha proff finish på det, proffe håndtak, føtter, hjul osv.

Hvor stor og tung er ampen vi snakker om her?

Sjekk Thomann. De har billige Thon flightcaser. Sikkert ikke til akkurat din amp, men kanskje noe som er i nærheten. Da er det jo bare å legge i litt ekstra padding. :)

Jeg har en til min topp, og den er ikke merkbart dårligere i kvalitet enn f.eks. Rufo og Capro.

• Like 2