Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til akustisk gitar


GOE

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer litt på å investere i en forsterker til min Taylor 314 ce. Ønsker mulighet til å kjøre gitar og mikrofon (sang, munnspill) i samme forsterker, så den bør ha to kanaler (gjerne mulighet til å koble til backing tracks og annet snacks). Publikum står ikke i kø for å høre på, så jeg trenger ikke å fylle en konsertsal med lyd. Budsjett ligger mellom 3000 og 7000, nytt eller meget pent brukt. Noen forslag, helst basert på erfaring? På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

Har en Kustom Sienna 30 for bruk hjemme + på små scener. Den har 2 kanaler med separat volum, men felles tonekontroll og reverb. Valg mellom aktiv / passiv pickup, og mic / line signalnivå på de 2 inngangene. Tilkoblingsmuligheter for ext høyttaler og 'send / return' sløyfe. Mye 'bang for the buck' i den, og jeg vil gjerne skryte av lyden som kommer fra 10" høyttaleren. 

Jeg bruker min med 3 typer gitarer: 6-strenger (LR Baggs pickup), 12-strenger (Highlander pu) og Dobro (Fishman resonator pu), og gjerne sammen med en Zoom A3 for å finjustere pu-nivået og kunne tverke lyden littegrann.

Kjøpte min ny, for mange år siden (ca 1300 kr), men den funker fortsatt utmerket. Jeg tror de har videreført en modell-serie som heter Sienna PRO, og som fortsatt finnes å kjøpe (Sjekk Thomanns nettsider). Prisen har visst ikke gått i været. https://www.thomann.de/intl/kustom_sienna_30.htm 

____

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.