Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Nikotingulnet planke med håndbrekk


Pledrik

Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt så kom hun her inn døren for en stund tilbake, og nå er hun endelig satt sammen slik jeg ville. Er da en 2005 CS SG Standard VOS. Gitaren kom ny med stoptail, men tidligere eier hadde montert en Bigsby B7. Denne er ikke tilpasset til SG, så monteringsjobben var litt 50/50, men gitaren var uansett akkurat slik jeg liker. Gode bruksmerker og spilte som en drøm. Fant ut at crazyparts lager "bedre-enn-originale" repro-vibrolaer, og selv om den kostet en bondegård så ble tenna bitt sammen og "buy now" knappen nedpresset. Nå har Lars hos VG fått montert djevelskapet samt en tonepros bro, og jeg er veeeeeeldig fornøyd. Vi ble enige om å la hullene til stoptail'en være - får se om jeg etter hvert finner noe passende å dekke over med. 

Litt irriterende at jeg, etter å ha hatt et par SGer tidligere og forkastet konseptet som "ikke noe for meg", nå har funnet ut at SG muligens er det kuleste som finnes. Spiller altså så innihelvet bra (gitaren, ikke meg). Og så se på den, da:)

DSC05507.thumb.JPG.e89edf4e6d454e64260df1375fc430b7.JPGDSC05508.thumb.JPG.6971c381424f99d2f531db05c0122885.JPGDSC05509.thumb.JPG.f87c1c9bb9ca741343668c0e9229c237.JPGDSC05510.thumb.JPG.9eff712651d7a2af52ddecc44c6636b2.JPGDSC05511.thumb.JPG.3d499e1825eef874c0185fff8eaa4bbb.JPGDSC05512.thumb.JPG.cdbe3cd0d365a038da7c9d1646a11f25.JPGDSC05513.thumb.JPG.c32c8907f4cda0194dbd99c00b40e51c.JPGDSC05514.thumb.JPG.a360d4ade1b8a82f971cfbef0cf86e2d.JPGDSC05515.thumb.JPG.ef15ad4aad2f8251756c64a7b6b4cf1f.JPG

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Stort penere kan ikke en SG bli, om du spør meg.... (bortsett en dobbeltdekker i samme utførelse).

Er jo helt enig, men fikk faktisk prøvd en doubleneck for første gang her forleden og ble rett & slett litt skuffet. For det første så er den jo heeeeeeelt ubrukelig - man kan ikke sitte & spille, og man må lastebillappen for å få med seg kassa rundt omkring (til gigs i det da nyformede Led Zeppelin tributebandet selvfølgelig). For det andre så syntes jeg det ble litt som en halveis god 6-strenger og en halveis god 12-strenger i en og samme halvgode gitar. Men utseendemessig så er vi helt enige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pledrik skrev:

Er jo helt enig, men fikk faktisk prøvd en doubleneck for første gang her forleden og ble rett & slett litt skuffet. For det første så er den jo heeeeeeelt ubrukelig - man kan ikke sitte & spille, og man må lastebillappen for å få med seg kassa rundt omkring (til gigs i det da nyformede Led Zeppelin tributebandet selvfølgelig). For det andre så syntes jeg det ble litt som en halveis god 6-strenger og en halveis god 12-strenger i en og samme halvgode gitar. Men utseendemessig så er vi helt enige.

Nå ja... jeg føler meg veldig hjemme med en doubleneck, men nå er jo jeg en stor mann :D 

Meger nice SG ja :) 

Skulle hatt en slik vibroladel til min SG MM også, så spørs om det ikke må ebay'es noe snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Grattis! Så psykt mye bedre ut med Vibrola, men hvor mye vibbing snakkervi med en sånn? Og hvordan holder den stemminga?

Vel, jeg brukte den ganske flittig i går på øving og den holdt stemmingen veldig bra, men det er ikke mye pitching det er snakk om. Skal man divebombe så går det fort litt galt. MEN denne fra crazyparts funker langt bedre enn det jeg trodde, og Lars på Vintagegitar mente dette var den beste løsningen han hadde sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pledrik skrev:

Har vel aldri testet dette, men ser ikke behovet her heller. Funker bra:)

Jeg har en SG med Bigsby B5 (eller jeg hadde, jeg solgte den i går faktisk) og den har roller bridge. Jeg skifta til ABR-1 og det funka som smør. Skifta tilbake igjen når jeg solgte den. Merka ingen forskjell. Ser bedre ut med ABR-1 da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.