Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange Tiny Terror, hva er next level?


Z0S0

Anbefalte innlegg

Hei!

Har drasset rundt på en Orange Tiny Terror nå en stund, en amp som egentlig leverer mye av det jeg ser etter (spesielt ifht transport), men drømmen er en 30 watt amp som leverer god, 70-talls rørvreng, og gjerne kan switch mellom 15/30.

Noen som har forslag til amp? Orange leverer veldig ulik lyd, så jeg vet ikke om en 30 watt Orange nødvendigvis er "next step". Trenger til 70-talls rock..

Any ideas? Gjerne noe mellom 5-10 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en Orange OR15 - denne var helt fantastisk bra til det meste, men spesielt litt hårete rock med fyldig tone. Men hvis du er ute etter litt mer bunn og dynamikk, så er vell Rocker 30 eller 32 et godt alternativ - hvis du får tak i en. Ellers er vell Rockverb 50 neste trinn opp.

Hvis AD-serien er like god som OR, er det hvertfall verdt å sjekke ut. Eneste grunnen til at jeg solgte var fordi jeg bor i leilighet og ikke hadde anledning til å spille på en røramp. Veldig gøye amper :)

 

Ligger et par TH 30 på finn, spørs om det er noe for deg :) har hørt at noen syns de er bra, andre syns de er for "hissig". 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet litt videre i min research. Victory Sheriff 22 utgår nok. Den har flere fine features, men et gjennomgående ankepunkt er at den håndterer drive/boost pedaler i front svært dårlig + at det er vanskelig å bruke de to kanalene konstruktivt (enten som solo/rytme kanaler eller clean/crunch)..

En Fieldman 20-watt er jo det ultimate med tanke på å kombinere portabilitet Vs god gammel marshall-plexi lyd, men koster 18000 ny.. (15000 brukt)..

Jimmy Page bruker visstnok en Orange AD30 watt (i tillegg til Marshalls selvfølgelig), men jeg lurer på om de er gått ut av markedet..

Så foreløpig heller jeg til OR15, Dual Terror eller TH30. Noen demoer på YT viser at OR15 og TH30 låter veldig likt (hvilket betyr at kanskje OR15 er mer min gate pga størrelse). Men skulle gjerne testet de og sammenlignet selv. 

En ting til er jo at det ofte på spillesteder står et 4x12" marshall 1960 kabinett, og min Tiny Terror har lite headroom og driver ikke dem så veldig godt.. Her har jeg skjønt at selv OR15 vil være et godt skritt i riktig retning.. Eller?

Endret av Z0S0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Or15 har greit med headroom, men om du liker kleen clean med veldig høyt volum kommer den muligens til å krønsje litt tidlig. Men sjekk videoer av ampen med lav gainog høyt volum. Jeg brukte den kun hjemme og med mye gain så testet aldri dette i veldig stor grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil nok ikke holde seg krystallclean hvis du tenker å bruke den i band nei, men til å være 15W så er det bra med headroom. kal du spille live, så kan det være en idé å ikke krænke ampen på høy guffe likevel, la anlegget ta seg av volumet. 

Ampen låter også myes tørre enn den antyder til ved første blikk. Du får mye lyd for pengene :) Men skal du spille live og stiller krav til gode cleans, så ville jeg gått hakket opp. Hvis du syns det er helt greit med litt hårete cleans, så klarer du deg fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.