Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

My comeback. Med brødfjøl-gitar igjen.


Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Rottenikken skrev:

Ingen flere kommenterer???

image.jpeg

image.jpeg

Det er fordi de fleste av oss var opptatt med den ANDRE byggetråden din som du (også) plutselig la på is.

Det er strengt tatt ikke rart at folk detter av lasset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Straymond skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan du kan kreve at vi skal holde oss til trådene dine når du ikke en gang klarer det selv

Eh.. bare for å forsvare Helge litt. Jeg tror ikke han krevde dette men oppfordrer Alle til å bruke denne tråden. Litt dårlig språkvalg, sier jeg som er ordblind. Les på nytt.

10 timer siden, Rottenikken skrev:

Nå holder vi oss til denne tråden. 

Men jeg er enig med straymond.

10 timer siden, Straymond skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan .... vi skal holde oss til trådene dine når du ikke en gang klarer det selv.

For det dukker opp nye tråder hele tiden.

 

1 time siden, CastorFiber skrev:

 Vi har vel moderatorer som passer på at retningslinjene følges?

Nei. Kanskje...av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' riktig, Erik. Det var ment som en oppfordring. Dere må selv velge hvilken tråd dere vil lese og poste i, men den tråden som det vil foregå noe i nå fra min side er denne og derfor oppfordrer jeg dere til at det er her det skrives og leses. Den andre tråden kommer jeg mer tilbake til ved senere anledning men nå skal denne gitaren bygges og jeg kommer derfor til å poste i denne tråden. 

 

Når jeg skulle kjøpe pickup så hadde jeg et krav designmessig - chrome pickupcover. Det ville stå bra i stil til den chrome stolen for de står begge to på hver sin side av midten tett mot hverandre og chrome farge vil derfor være kledelig og skape harmoni i designet.

Det er en GFS pickup men jeg vet ikke hvilken. Jeg kjøpte brukt. Fikk den i innenlands og sparte 25$ porto fra USA pluss at det var bruktverdi og GFS er kurante saker. Dette skal bli en billiggitar so  skal gjøres ferdig fort. Skal kjøpe en Superstrat body som det skal fine dyre deler på til neste prosjekt så nå skal denne her bare smelles sammen med billige saker og gjøres ferdig så jeg kan begynne på en Superstrat. (Har reservert en Superstrat body) 

Jeg skal bytte hals på den hvite Partsocasteren så jeg har flyttet over den halsen hit og skal kjøpe en skikkelig kvalitetshals til den hvite. På denne gitaren så duger denne halsen. Fender stemmeskruer. 

Denne blir muligens ferdig neste mnd siden jeg bare mangler strengestoppere, pickupring, fjører og knott på volume. 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du selv sier det ikke vil skje noe mer før neste måned, så får vi vel vente til neste måned da. Den andre tråden din venter vel også på en ny hals? Er jo i grunnen ikke så mye mer å si? Du har nevnt flere ganger at det er en GFS pickup som skal i denne, og det mener du blir bra, så igjen får vi vel i grunnen vente til du har fått loddet den på og sjekke hvordan det faktisk blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger hjelp.

Hvor dyp skal en Tele halslomme være. Jeg kjøper halsen om to uker og trenger riktig dybde i halslommen så mulig at jeg må frese litt. Hva er riktig dybde for at halsen skal sitte riktig?

Jeg søkte litt på Internett. Er det riktig at tele halslomme er 16mm dyp? 

Jeg bestiller for øvrig resten av delene til gitaren, alt fra hals til string ferrules, om 2 uker. Men Aliekspress tar tid å sende. Men jeg er spent på lyden. Det er GFS humbucker så mulig lyden blir kurrant med god intonering og oppsett??

Dette er nåværende status. Den skal få telehals fra aliexpress. Billig. Den har fått volume knott også nå. Jeg hadde en liggende for CTS. Det ble Strat, ikke speed for da slapp jeg å kjøpe. 

 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Status nå er pause. Vurderer en stratbody som er laget av imprengnert treverk for tønner. De selger det på aliekspress. Så i stedet for å opprette en ny tråd som kanskje ikke blir noe av så stiller jeg spørsmålet om hva som er beste tremolo jeg kan bruke på en 40mm tykk body. Kan vise bilde av body forresten. Billig body og porto. Og speil plekterbrett med sort hardware og pickups...

Ikke direkte plan om denne men vurderer. Den er 40mm tykk så hva er beste tremolo - Squire?

 

 

 

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.