Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

My comeback. Med brødfjøl-gitar igjen.


Anbefalte innlegg

Den henger godt rundt meg med meget bra tyngdepunkt og lav vekt. Det kunne vært en ekte gitarmodell sånnsett.  Og den ser ikke så unormal ut som den første. 

Nå har jeg fått reim. 

 

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tg1 skrev:

Kult! Synes det passer godt med tele headstock på den.

Jeg ville nok ikke valgt en såpass gul hals til den brunfargede kroppen, men smak og behag :) 

Ja, jeg må ha Telehals. Strat passer ikke. Angående gulfargen så husk at dette er en hals som jeg skal kaste. Jeg ser for meg denne med Strat CBS headstock -  ohh, da må jeg kaste opp. Men det passer også med 25,5" hals med 3x3 stemmeskruer tror jeg. Sånt kan jeg Custombestille. Prøver det neste gang. 

Angående pickup så skal jeg ha en KLUSON Creambucker reprodusert. Den er ikke for dyr heller og chrome deksel. Og jeg skal ha Fender 70's stemmeskruer.

Jeg syntes at denne gitaren har et såppas normalt utseende at den kunne vært en modell man fikk i butikk, eller hva?

 

image.jpeg

 

Et bilde bakfra. strengehullene kom ut ganske riktig. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bjosted skrev:

Hvorfor skal du kaste den halsen ? Synes den var tøff med den svarte lakken bak.

 

Halsen har ødelagt sjev hæl og ikke nøtt. Skal køpe ny vintagegul telehals. Den skal ikke være sort. Jeg skal ha nøtt i bein.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Hva mener du med skjev hæl, @Rottenikken? Er det målene på hælen som gjør den skjev slik at den ikke vil sitte korrekt i en (korrekt) utfrest halslomme?

Nei, den ble modifisert skjevt med baufil for å passe en kropp med feil mål i høyde og det ble lappet med kryssfiner men det er for mykt. Da den var ny var den rett. Dessuten må det rollernut på denne for den er floydmodifisert og jeg vil ha beinnøtt. Den har også massevis av skjønnsmessige skader. Dessuten liker jeg ikke at den er sort. Kort sagt så er det masse på denne som ikke er verdt å reparere.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet fine billige halser på aliexpress til ca 50€ og 1,8$ porto. 

 

 

Det under kommer jeg tilbake til senere. 

 

Nå har jeg kjøpt inn til en gitar til - to brødfjøler til. De skal jeg lage finish på - high gloss trasperent. Jeg skal olje mens det er pent vær, litt for pent forresten, 35 grader i skyggen. Jeg får en humbucker til gitaren om noen dager til gitaren som jeg holder på med. Det som dere ser på bildene her blir tatt opp når jeg begynner på den gitaren. Nå dreier det seg om det dere har sett hittil.

image.jpeg

 

 

 

Her lager jeg litt finish til neste gitar mens det er varmt i været.

Planen er å utnytte det fine været før vinteren til utejobbing. Så når disse har ferdig finish så er det bare første gitar det vil dreie seg om. 

Planen er å olje dem litt mer brune før jeg påfører den Danish oil. 

image.jpeg

image.jpeg

 

Jeg tenkte denne halsen på gitaren som jeg driver med nå i stedet for den halsen jeg har:

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, isj skrev:

Steinberger Jumbo. Stå på!

Steinberger, ja... Jeg stiller nok ikke i den klassen.Jeg har funnet ut at jeg må sette ned standarden litt. Men GFS er jo bra pickups. Dette blir en billig gitar men det betyr ikke at den blir dårlig hvis jeg får bra oppsett. Med GFS pickup så vil den låte MYE bedre enn en Squire Bullet og prisen kommer ut på det samme, selv med Fender stemmeskruer og Kluson stol med stålsadler. Den halsen som er på Breadcasteren som er ferdig er kjempegod og lettspilt, veldig god hals, og den halsen kommer fra en Fazley Strat til 70€. Billig kan være bra også hvis man er heldig.

Jeg vet ikke hva jeg får på e-bay av det som er merkeløst, det kan være laget i Kina det også, så jeg syntes at det å prøve aliexpress på en billig gitar er en god ide. ( og halsen kan evt byttes senere ved behov ).

jeg kan nevne at jeg ikke skal ha rollernut mer. 

Angående kroppen så er det akasietre. Lurer på hvordan det blir. Det er i alle fall veldig hardt treverk. 

Og GFS skal ha 50$ porto mens her er portoen 1,8$

Lag IKEAgitar dere også. Flåjøla selges jo i Norge også. Vi må ha mer Fantasi på forumet. Dere kan jo lage fin finish som feks sunburst sånn at det blir utfordring. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere kommenterer??? Vel her er en oppdatering. Pickup i gitaren. Jeg fikk den i dag. Det er en brukt GFS pickup. Så får jeg spare mer til pickupring. Fortsettelse følger neste mnd. Spare litt. 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.