Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

My comeback. Med brødfjøl-gitar igjen.


Anbefalte innlegg

1 time siden, The Dude skrev:

får litt Univox phantom vibber , kult .

selv foretrekker jeg å vente til jeg har halsen før jeg freser ut halslomme , det hender at bredde / avrunding på hæl varierer litt . da slipper jeg glipper osv

 

Skal ha håndlaget hals i ekte canadisk lønn. En gitarmaker som lager for meg. Da blir det mer scratchgitar. Denne gitarmakeren lager hovedsakelig bare gitarhalser og selger mange men tar også custombestilling. Billigere med gitarmaker og custombestilling enn de dyre i halsene butikkene til 190€ Og fra Allparts. (Ikke at jeg har brukt det, men...)

Da kan jeg si samme mål på hælen som den her. 75-120€ for en håndlaget hals i kanadisk lønn er ikke dårlig...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, arneK skrev:

Spennende prosjekt som vanlig, pass på skalalengden nå da Mr! Fin brødfjøl da!

Jeg målte 25,5" eksakt. Sist gang brukte jeg et Strat plekterbrett som mal, men nå målte jeg hele lengden med 2 meter tommestokk.

Angående elektronikken så kommer jeg aldri mer til etter at jeg limte, men jeg brukte bilstereokabler som tålte temperatur og loddet på full varme med min 48 watt bolt for å være 100% sikker på å unngå kaldloddning og var veldig nøye. Lodde et stk pots klarer alle så...  Det går ledning ut til pickuphullet for å kunne bytte pickup og ta ut inn om jeg vil det en gang og det er alt. Ingen cover bak og det ble pent. Ingen coilsplit. Jeg loddet etter Seymour D diagram. Pot er et vanlig CTS 500K

Jeg skal lage mange slike gitarer med denne kroppen siden kroppen er nesten universal så jeg kan variere deler veldig å få dem forskjellige. Alle broer unntatt Strat tremolo blir fint, alle pickups passer stilmessig og alt fra 1 til 4 pots blir fint.

Så må jeg bare "padle" meg i mål til ferdig gitar.

Tips: denne fasongen er en fasong som er like realistisk for en skikkelig elgitar son Flying Vega så den vil se betraktlig mer proff ut en breadcaster 1. vil du lage tilsvarende så er plankene kjøpt på IKEA og kan brukes enten som mal eller et emne for noe originalt. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Audun skrev:

Men hva om det er noe som ikke stemmer med elektronikken?

ET stk potmeter som er ubrukt CTS er ikke vanskelig å koble. og ikke en gang en vender. Ingen fare der. Det er koblet 100% etter skjema og delene er nye og det er ingen kaldloddinger. Ingen fare der. Men hvis noe skulle være krise så er det bare å frese ned litt bakfra nesten igjennom til elektronikken og brekke hull med et hoggjern. det finnes andre måter å komme til hvis noe ikke virker. Men det ser jeg som så og si umulig. En avansert lodding med 3 pots hadde jeg aldri gjort det med. Men et pot og ingen vender... Ingen fare

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Audun skrev:

Nja, det kan jo faktisk skje at det er feil på helt flunka nye produkter også, men du har kanskje målt det og sjekket at det funker.

Vet ikke hvordan jeg måler et pot. Men CTS har aldri feilet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhørt meg om håndlaget hals i kanadisk lønn laget av gitarmaker. Han skal bare ha 95€. Da får jeg beinnøtt. (Som ikke skal tas av.) Det blir en vintagegul normal Telehals med lønn også på gripebrettet. Jeg skal ha 10mm tunerholes.  (Skal ha Fender 70's stemmeskruer) 

jeg får halsen om en drøy måned. Inntil da er det ikke noe å gjøre. 

Jeg tok av tvingende i dag, limet har herdet i spenn siden klokken 16 i går. Det ble bra. 

 

image.jpeg

image.jpeg

Og for å se helhet selv om jeg skal ha ny hals: 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.