Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

My comeback. Med brødfjøl-gitar igjen.


Anbefalte innlegg

Jeg har gått lei av LEGO, jeg holdt på i 9 mnd med det men har gått lei. Så da er jeg tilbake med nytt prosjekt og ny brødfjøl. Jeg var en tur på IKEA og handlet så...

Jeg skal ha Telehals men ikke den på bildet. Skal ha ny. Og ikke rollernut, vanlig nøtt. 25,5" er målt opp nøyaktig fra nøtta og ned. 

Stolen er KLUSON 10,8 spacing. 

 

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brødfjøla er veldig allsidig så jeg skal bruke den på flere gitarer, for den passer til 3x3 tuner hals så vel som 6-in line hals, Gidson stol såvel som Strat, Tele og Bigsby og mye mer. 

Gitaren skal bli rear routed uten noe plekterbrett. Epiphone les Paul knott/knotter blir bra.  Tenkte en chrome humbucker og thats it. 

Jeg vurderer GFS sin bigsbykopi med to Tele pickups også. 

Jeg håper at jeg ikke får kornete lyd i den Baguetten.

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg digger pågangsmotet og innsatsviljen din! Blir tøft dette her! :D

Bare gjør oss en tjeneste, og aldri igjen si at du skal slutte med gitarbygging. Si heller at du skal ta en pause, siden det sannsynligvis blir mer riktig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp bydd 17€ på en brukt GFS chrome humbucker. GFS pleier jo å være kurante pickups, så... Må bare kjøpe pickupring og fjærer. Volume potmeter 500K har jeg så må jeg kjøpe et til tone. Riktig Kondensator har jeg. Vil ikke denne kle Epiphone les Paul knotter? 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, Audun skrev:

Husk at det er forskjell på knotter til metriske og US pots. Utseendemessig er det som oftest like, men det er jo utallige varianter da. Også til Epi LP.

De har egen kategori for USA knotter i butikken jeg bruker. Jeg kjøper bare der. Pots som passer CTS. 

Jeg tenkte på de sorte høye runde knottene. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rottenikken skrev:

 

De har egen kategori for USA knotter i butikken jeg bruker. Jeg kjøper bare der. Pots som passer CTS. 

Ja, nettopp. Da vil ikke knotter til en Epiphone passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Audun skrev:

Ja, nettopp. Da vil ikke knotter til en Epiphone passe.

Ja, det kunne misforstås ja. Det er ikke Epophone som lager knottene. Det er CTS knotter med det utseendet som Epophone bruker.  Mener å huske at jeg så de i den. Ekte Epiphone, nei det passer selvfølgelig ikke. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet lenger. Etter at vi fant ut at støvsugeren kan koblet til overfresen så ble kona mer medgjørlig. 

Jeg har frest hulrom for elektronikk og koblet den, montert elektronikk, jeg skal bare ha volume og en pickup, og nå står den til liming til i morgen.

Halsen er defekt så jeg sparer til ny.

Her er noen bilder:

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.