Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Texas Specials for bright - alternativer?


Duckling

Anbefalte innlegg

Såeh. I den gamle Louder-straten med basswood-kropp (gudpokker veit hva det heter på norsk) hadde jeg en Texas Special i bridge, og var meget happy med lyden i den. Nå har jeg dog putta denne (sammen med Classic Vibe-pickupsa i middle og neck) over i den nye MIM-straten som har kropp av or (alder), og her har den en veldig intens diskant som jeg sliter med å temme, og om jeg skrur ned diskanten såpass at den ikke er problematisk, så er det omtrent ikke diskant i det hele tatt når jeg plugger i humbucker-telen med mahogny-kropp.

Sitter da og vurderer om jeg skal bytte ut denne pickupen med noe annet som er litt mykere i toppen, og lurer på om folk har noen tips? Er på ingen måte noen lydsnobb (husker ikke lenger hvorfor jeg anskaffet meg en Fender CS-pickup i utgangspunktet), og spiller stort sett gjennom GT-100 rett i PA, så er ute etter noe i den lavere enden av prisskalaen. Om noen har tips fra f.eks GFS (god erfaring med pickups herfra tidligere) eller annet i den prisklassen er det topp, men kan også vurdere å strekke meg opp til SD/DiMarzio i pris om det er "safe bet". Texas Specialen matcher Classic Vibe-pickupene godt på output, så helst noe som ligger i samme gate. (Har ikke målt min, men Tex. ligger vel gjerne mellom 6,5-7k i bridge)

Many thanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Audun skrev:

Det så jo ikke ut som noen dårlig idé, men man må bestille for minst $25. Hvertfall i USA, men regner med at det gjelder for alle, og når det strengt tatt ikke er noe annet jeg trenger derfra så blir det en veldig dyr metallbit :P

18 minutter siden, Aphelion skrev:

Tonepot? :D 

Hæ? Skal man bruke tonepotet? Dummeste jeg har hørt... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Duckling skrev:

Det så jo ikke ut som noen dårlig idé, men man må bestille for minst $25. Hvertfall i USA, men regner med at det gjelder for alle, og når det strengt tatt ikke er noe annet jeg trenger derfra så blir det en veldig dyr metallbit :P
:D

Finnes kanskje å få kjøpt her til lands og eller fra andre steder med billugere frakt. Det der var bare for eksempelets skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene folkens!

Skal researche litt mer rundt sånne plater fra andre steder. Hvis jeg ikke finner noe så er V60LP notert, så sjekker ut den nærmere også.

Ift tonekontroll så er dette noe jeg ikke praktiserer. Kall meg gjerne dust, men jeg bytter heller til en pickup som gir meg det jeg vil ha. Gitarene mine er stort sett satt opp med kun volum, og har de største intensjoner om at straten også skal bli slik. Justere avstand til strengene er dog et meget godt tips, som det er litt flaut at jeg ikke har klart å tenke meg til på egen hånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at det er det samme du misliker som jeg mislikte med min Strat med sånne pickuper, tror jeg pickupskifte er veien å gå. Det var mer en hardhet i øvre mellomtone enn for mye diskant, som jeg ikke klarte å skru bort uten å ta for mye av andre ting med i slengen. 

Jeg har riktignok ikke prøvd settet kapteinen anbefaler, men jeg har aldri hørt---eller hørt om---en Suhr som ikke var bright. Selv den svarte finishen han bruker er bright o.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.