Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finish til hals


Anbefalte innlegg

Heisann. Har pusset ned en Squier affinity bass hals og vil ha ny finish på den som på bildet nedenfor. Kan jeg finne en treolje som jeg liker og lakkere klarlakk over igjen? Vil ha blank finish. Tenkte å gjøre det så enkelt som mulig. Olje tynt i fargen jeg liker og la det tørke tørke før man går igang med lakkering? Eventuelt hvor lenge nå olja tørke

IMG_9410.JPG.a52acb5e30e0cee8b5fbe59cdbdf6a96.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk over olje fungerer ikke alltid, du kan få problemer med at lakken ikke får feste. Har hørt at det kan gå hvis du lar oljen tørke godt (2-3 uker) og pusser lett over før lakkering, men det tryggeste er nok å bruke beis og evt. tynne den ut til du får fargen du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt. Det er mange måter å flå en katt på...Fordelen med vannbasert lakk er kort herdetid,  den herder på en ukes tid. den lukter ikke, og den kan settes farge på med vannbasert beis. Jeg bruker herdins ekte beis, den kjøpes i poser på fargehandleren for en 50-lapp, og blandes ut med vann.  En pose holder til en liter beis, og kan blandes rett i lakken.  Men det  finnes sikkert flere måter som er bra å gjøre det på.

Endret av arneK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 10.6.2017 at 20.59, arneK skrev:

Ja absolutt. Det er mange måter å flå en katt på...Fordelen med vannbasert lakk er kort herdetid,  den herder på en ukes tid. den lukter ikke, og den kan settes farge på med vannbasert beis. Jeg bruker herdins ekte beis, den kjøpes i poser på fargehandleren for en 50-lapp, og blandes ut med vann.  En pose holder til en liter beis, og kan blandes rett i lakken.  Men det  finnes sikkert flere måter som er bra å gjøre det på.

Nei, nå må jeg komme i gang siden jeg fikk waterslide decaleri posten i dag og halsen skriker etter farge. 

Jeg er helt blank på dette området. Jeg har ikke lyst til å bestille amber lakk og vente... Dyrt er det også. Du virker som en kyndig kar. Si Coop obs er butikken jeg skal skaffe det jeg trenger fra. Jeg ser de har de beisposene som skal blandes med vann, men problemet er fargen. Hvilken farge? https://coop.no/sortiment/obs-bygg/maling-og-tilbehor/maling/interiorbeis/herdins-ekte-beis

De har også trestjerners lakkbeis. 

Har du en handleliste å gi? 

Og eventuelt en god bruksanvisning? 

Var innom og titter tidligere i dag. Så mye forskjellig. Gadd ikke spørre om hjelp. 

Så forresten en fin gulvlakk, men den blir litt for tyn gulaktig tror jeg. Vil ha noe litt mørkere som en American Vintage 59 fender strat har. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt en trestjerner gulvlakk vannbasert. En liter holder lenge. Så en pose gul og en pose brun beis.En liten desiliter lakk i et glass(. Type tacosaus eller barnemat) beisen blander jeg i en mye sterkere konsentrasjon,  et glass PR farge, du trenger ikke blande hele posen heller. Her er også en fin mulighet å bruke opp igjen tacoglass... noen resept på fargeblanding har jeg ikke, her må du prøve deg frem og blande og teste ut på treverk, men ikke på halsen selvsagt. Men det skal veldig lite til, bruk dråpeteller. Lakken tørker fort, men til å begynne med når du legger den på, virker den veldig rennende, men den setter seg fort. Som sagt, test ut på forhånd, før du går løs på selve halsen. Puss og evt poler etter ønske.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.