Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst headset til hjemmestudio ?


Anbefalte innlegg

Tar opp en del krafs og sutt hjemme. Bruker da et Bayern Dynamic DT770 Pro jeg kjøpte på salg en gang da jeg var ung og lovende ... 
Låter konge og er behagelige å ha på ... Men den $$%&#!! kabelen surrer seg i stolsbein, halser og diverse stativer da jeg bytter instrumenter ...
(Brukerfeil med andre ord .... :-) ) 

Er det noen her som bruker trådløst headset ? 
Må jo ha en sende man kan plugge i 'headphone' utgangen på lydkortet ... Så rene bluetooth headset utgår jo da ... 
Kan vel fort bli irriterende 'latency' med 'analog->BT adapter->BT headset' eller ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting som er verre enn at det er ledninger overalt, for meg, og det er måtte huske på å lade allting.. Hadde ett par bt-headsett, ikke til studio, men hver gang jeg skulle bruke de var de tomme for strøm, så jeg endte opp med ledning alikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AkE skrev:

Det er bare en ting som er verre enn at det er ledninger overalt, for meg, og det er måtte huske på å lade allting.. Hadde ett par bt-headsett, ikke til studio, men hver gang jeg skulle bruke de var de tomme for strøm, så jeg endte opp med ledning alikevel.

Good point ! :-) Har en HK Onyx bluetooth høyttaler jeg bruker som øvingshjelp (backing track på iPad) ... går alltid tom for batteri da man finner grooven ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker trådløse hodetelefoner til stadighet. Problemet med at de er tomme for strøm, løser jeg ved å sette de til lading etter at jeg har brukt de. Da er de fulladet når jeg trenger de neste gang.
Har brukt et trådløst Creative-sett til opptak, og det funket greit for meg, selv om lydkvaliteten sikkert ikke er av studiostandard. Det er jo snakk om medhør. De bruker forresten standard AA- batterier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CastorFiber skrev:

Bruker trådløse hodetelefoner til stadighet. Problemet med at de er tomme for strøm, løser jeg ved å sette de til lading etter at jeg har brukt de. Da er de fulladet når jeg trenger de neste gang.
Har brukt et trådløst Creative-sett til opptak, og det funket greit for meg, selv om lydkvaliteten sikkert ikke er av studiostandard. Det er jo snakk om medhør. De bruker forresten standard AA- batterier.

Lydkvaliteten er jo ikke så avgjørende da man driver og tar opp nei ... Kan jo alltids bytte tilbake til "Pro" headsettet da man skal drive med den "avanserte miksinga" jeg driver med ! :-) (panorere litt, legge på litt factory preset reverb og håpe på det beste ! :-D )

Hvilken modell/type er det du har ? 

Du har ikke lagt merke til noe forsinkelse / latency v bruk ? 

Ved lytting har det jo ikke noe å si, men da man driver og tar opp er jo det en dealbreaker ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo den. Headsetet ligger på lageret, har ikke vært i bruk på noen år, men merket ikke noe latencyproblemer etter det jeg kan huske. Det var et typisk "gamingheadset", ikke noe dyre eller fancy greier. Sånn headset som kidsa bruker når de spiller dataspill.

Edit- dette er jo så gamle greier at BT ikke var med i overføringen. Aner egentlig ikke hvordan signalene ble overført. Det var mulig å laste ned noe greier som skulle "forbedre" lyden. Lang historie kort- det ble raskt av installert. Ut over det, var det bare å plugge i, og så var det lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.