Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med splitting av Dimarzio PAF e.l. (og Dimarzio erfaring generelt)?


Naigewron

Anbefalte innlegg

Den 3.6.2017 at 20.12, Naigewron skrev:

Jeg lukter på å putte pups med betraktelig mindre output i Wolfien for å gjøre den mer allsidig, siden stock-pupsene har så høy output at skikkelig cleanlyd er bortimot uoppnåelig.

Etter litt research ser det ut til at det bare er Dimarzio (av de store merkene) som passer i den pga trang plass rundt vingene.

Så jeg er ute etter litt erfaringer. Helt optimalt kunne jeg tenke meg to humbuckere som lar meg nærme meg Les Paul-type lyd, med en coil split som gir meg mulighet for litt klassisk singlecoil-twang.

Innser at jeg hverken kommer til å få perfekt Les Paul- eller Fenderlyd, men noe i den gaten er målet.

Er det en av PAF-modellene som er kulest, eller er det andre modeller som er verdt å snuse på?

Kan anbefale Air Norton og Air Zone. En annen fin kombo er PAF 36th Anniversary og AT-1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Å bytte pickuper på en Wolfgang er en forbrytelse mot menneskeheten. Kjøp deg heller en gitar til ;)

Hvis jeg hadde budsjett til det hadde dette ikke vært noe problem. Eventuelt hvis jeg ikke elsket alt annet ved gitaren; da kunne jeg bare byttet den ut. Men her er vi altså ?

 

Når det er sagt; hvis noen har en Washburn N4 liggende så er jeg villig til å diskytere et bytte ?

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Naigewron skrev:

Hvis jeg hadde budsjett til det hadde dette ikke vært noe problem. Eventuelt hvis jeg ikke elsket alt annet ved gitaren; da kunne jeg bare byttet den ut. Men her er vi altså 1f609.png

Det jeg ville gjort var å henvende meg til @SteikBacon for å få pickupene edmired (i denne sammenhengen betyr det å få ettermontert coil tap-trimpot og få satt på Eds proprietære diskantbevarende volumkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Naigewron skrev:

Finnes det en trommisforklaring ( ;) )på hva det vil innebære, sammenlignet med å bytte dem ut?

Din vil ha et potmeter til å justere graden av coil tap, på den ene coilen i hver humbucker. Fra full humbucker til nesten full, til P90-ish til nesten single coil til bare single coil. 

Du vil også gjøre viktig forskningsarbeid for forumet, og viktig promo-arbeid for Ed, siden det er mange her som er spente på å høre, og høre om, hvordan det funker i pjaksis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.