Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fornuftig pris på Fender pickups sett og SD JB jr pickup


kenneho

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal selge pickup'ene som fulgte med min ca 96-modell MIA Fender Stratocaster. Hva er rimelig pris å be om for det settet?

I tillegg skal jeg selge en Seymour Duncan JB Jr. bridge pickups, denne er vel omtrent 5 år gammel. Forslag til hva rimelig pris på denne kan være?

 

Har ikke funnet noe på Finn som kan indikere markedsverdien på disse.

 

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.6.2017 at 14.08, blaamann skrev:

Hvis du fremdelse eier gitaren din om 25 år vil du angre som en hund på at du solgte orginal pickupsene dine for 350NOK per stk i 2017.

En JB Jr går vel for ca 550NOK +/-

 

Såpass ja. Så orginale Fender-pickuper antas å stige i verdi over tid? Interessant.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært et samleobjekt, en customshop e.l. kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig. Hvis du om 25 år, eller før, skulle komme på at du vil selge gitaren, tror jeg ikke det spiller veldig stor rolle om ikke originalpickups sitter i denne modellen. Forutsatt at de pickupene som står i på antatt tidspunkt, ikke er noe billig ræl, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kenneho skrev:

Såpass ja. Så orginale Fender-pickuper antas å stige i verdi over tid? Interessant.

Takk for svar!

Nei, men oftest en fordel å kunne selge en gitar der en skriver at "pickups er byttet ut, men orginale følger med".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren er av typen jeg aldri vil finne på å selge, så de orginale pickupene vil nok bli solgt uten tilhørende gitar. Har modded gitar såpass mye opp gjennom årene, at den er tilnærmet perfekt for meg, men for andre vil den nok fremstå som en merkelig partcaster eller noe. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.