Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God, liten elektro-akustisk? (Alternativer til Taylor (Big) Baby e)


sarge

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny akustisk gitar.  Jeg har en fullsize akustisk ( https://www.facebook.com/Washburn-1991-Limited-Edition-124452294320647/ ) som er fin å spille på og som låter supert, men jeg er nå på jakt etter noe som er mindre og har innebygget elektronikk for tilkobling til forsterker eller opptak.  Den må selvfølgelig låte konge akustisk også.

Jeg har hørt og såvidt spilt på en Taylor Baby, og må si jeg ble imponert over flott akustisk lyd fra denne. Men jeg har ikke så mye erfaring, så derfor spør jeg dere:

Hvordan låter Taylor Big Baby sammenlignet med den mindre Baby?  Og hvor stor er egentlig størrelsesforskjellen?

Finnes det gode alternativer som låter (nesten) like bra? Gjerne litt rimeligere eller interessante ukjente merker.  

Jeg har hørt litt på Youtube-videoer og ut fra det synes jeg Taylor låter bedre enn tilsvarende smågitarer fra Martin, og de koster omtrent det samme, så Taylor leder foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom 4sound i helgen og testet begge baby-størrelsene. Fortsatt er det den minste Baby Taylor som imponerte meg mest. Jeg lurer på om jeg faktisk finner noen alternativer som jeg liker like godt. Jeg likte ikke Martin LX1 så godt, og en litt rimeligere Yamaha-variant låt ikke like kraftig akustisk som Martin og Taylor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.