Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CTS pots og Emerson kondensatorer i Epi'ene


Anbefalte innlegg

Byttet pots og kondiser til CTS 500 og Emerson i begge Epiphonene. Vanskelig å si om det gjorde en markant forbedring uten å ha prøvd det på ampen, og bare i guitarrig, men det virker som mindre diskant-tap ved bruk av volum-pots og lyden virker mer artikulert i alle posisjoner. Spesielt midtposisjon, men det kan hende jeg bare ønsker at det skal være slik. Vi får se. Satte også på speedknobs istedet for tophats. Ser mer klumpete ut, synes jeg, men mer brukervennlig.

IMG_0746_zpsyzrg642v.jpg

IMG_0748_zpsqcueuzx2.jpg

IMG_0747_zpscnkfktaj.jpg

IMG_0749_zpstnziqcku.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Er det ikke litt rart at de har forskjellige studs på bridgene? 

Når du sier det, så har jeg faktisk stusset over det jeg også. Begge står oppført på Epiphone sine nettsider som Locktone TOM bridge, men som du sier... På V'en er det inserts i treverket, men det er på en måte ABR-1 studs som er skrudd i inserts med tradisjonelle ABR-1 hjul. Bildene på Epiphone sine sider viser likevel samme studs som på min. På Exploreren er det type 'Nashville' studs. Det har også fått meg til å tenke rustfrie, lengre studs i V'en og ny bru med brass sadler. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Audun skrev:

Vanskelig å si om det gjorde en markant forbedring uten å ha prøvd det på ampen, og bare i guitarrig, men det virker som mindre diskant-tap ved bruk av volum-pots og lyden virker mer artikulert i alle posisjoner.

Har du målt de gamle potene? Alpha pots har vel +/- 20% toleranse, om de klokker inn lavere enn 500k tipper jeg du har en merkbar forbedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, arneK skrev:

Det var fint arbeid med loddebolten!

Jo, takk for det. Det er ganske greit med tynne kabler i motsetning til mer 'vintage'-orienterte saker der du har tjukk skjerming/jord utenpå lederen. Da blir det fort litt mer klin. Loddebolten min har også sett bedre dager, men her funket det fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, elektronaut skrev:

Har du målt de gamle potene? Alpha pots har vel +/- 20% toleranse, om de klokker inn lavere enn 500k tipper jeg du har en merkbar forbedring. 

Målte nå. Alpha-potene ligger faktisk over 500 bortsett fra en som ligger på 495. Jin Sung-potene ligger mellom 440 og 460.

Målte ikke CTS-pots før de ble loddet inn.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.