Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på pedalbrett på gigs


Anbefalte innlegg

Har ett Palmer 60x30 brett som jeg er veldig fornøyd med men som kan bli akkurat for lite med tanke på alle de nye pedalene som har ankommet og som ankommer til uka. 

Kjøpte derfor samme type brett men i 80x39 str. 

Hva slags str har dere på brettene på gigs på type Gamla, Skuret, og mindre steder? Blir 80 brett altfor stort mht plass på scenen?

Husker at det var satans trangt på Skuret/Magneten iallfall. Har ikke spilt på Gamla før men skal spille der 17 juni. Frykter at jeg må på 80 brettet for å få plass til alt men med fem i bandet (to gitarister) kan det bli en utfordring på scenen. 

Vurderer ett 68x32 brett som kanskje er mer midt i blinken men 80 blir kanskje sykt svært...?....

Endret av Threechords
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scenen på Gamla virker være stor nok men tviler på at 80 brettet blir praktisk på små scener som Skuret/Magneten. Får prøve å arrangere 60 brettet på en smartere måte.

80 brettet ser jo helt for jævlig svært ut:)

Noen her med 80 brett som vil dele sine erfaringer på mindre scener? Ser for meg at jeg må stå sidelengs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe problemer med å få et 68-brett til å passe på scenen. Har vært 5 og 6 stk på scenen på Skuret, da var jeg mest redd for å slå ut tennene til noen med headstocken. 80 er ikke så veldig mye bredere.

Nå har jeg et 106-brett, det er litt mer slitsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elektronaut skrev:

Har aldri hatt noe problemer med å få et 68-brett til å passe på scenen. Har vært 5 og 6 stk på scenen på Skuret, da var jeg mest redd for å slå ut tennene til noen med headstocken. 80 er ikke så veldig mye bredere.

Nå har jeg et 106-brett, det er litt mer slitsomt.

Åtte på scenen på Skuret med 68-brett går også helt greit, så lenge alle er gode venner og ikke lukter spesielt ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gigbrettet mitt ganske langt (god plass til ca 7 pedaler i bredden) med sine 80 cm, og jeg har brukt det på ganske trange scener. Som andre har påpekt, så er instrumentet mitt (bass) lenger enn dette, og så langt har det fått plass.  Det bygger likevel minimalt i dybden (15cm), så totalt tar det ikke mer plass i areal enn en del andre kompaktbrett.

Ref: 

 

 

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Threechords skrev:

Har kun ett brett og alle pedaler brukes på hver gig men ser ut som jeg får plass til alt på 60 brettet så da er det jo greit:)

Mangler bare Octron 2 og Ceriatone Centura nå. 

IMG_1389.JPG

Har vært på jobb med bare en overdrive/boost, Telecaster og Deluxe Reverb.

Og har vært på jobber der jeg bruker 6 forskjellige gitarer og det største RUFO brettet med pedaler.

Alt til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.