Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarapper


skela

Anbefalte innlegg

De senere år har jeg lastet ned en rekke apper med gitar- og musikkrelatert innhold, både for iPad og Android. 

Noe blir brukt, annet har kort nytteverdi. 

Noe av det jeg kommer på som var verdt pengene på iPad er Guitar Techniques og Guitarist Magazine. 

For Android var det vel Time Guru, Fakebook og iReal Pro som ble mest benyttet. 

 

Noen som har andre tips? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil etterhvert ramse opp flere brukererfaringer i denne tråden.

I dag forsøkte jeg Genius Jamtracks (85kr), en app som kombinerer backing tracks og øvingslokaler med mulighet for å lege og kombiner ulike former for polyrytmikk. Litt begrenset innhold så langt, noe ambisiøst prosjekt kan det virke som. Uklart om prisen kan forsvares med mindre de legger til mer innhold. Men spennende. 

Guitar World app mangler avspillingsmulighet for lydeksempler. Men prisen er lav (22kr pr nummer).

Gjorde et forsøk med Hal Leonards Guitar Fitness (55kr). Fingerøvelser med metronom. Virkelig kun for spesielt interesserte. Veldig monotone greier og enkel layout. Vurderer klage/retur men skal gi den et nytt forsøk først. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på tidligere innlegg: Guitar Fitness er kjedelig men nyttig. 

Genius Jamtracks er mer behagelig og spennende å jobbe med enn iReal Book. Sammen med Bias Fx er det et fint øvingsverktøy. 

Har også gjort noen forsøk på å oppdage funksjonene i Unrealbook. Oppdatering følger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.