Gå til innhold
Ballis

Gibson Custom Explorer 2017

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Slashaxl skrev:

Du spiller jo i Exeloume din nisse. Glir jo rett inn 1f600.png

Sa brura! Joda, sant nok. Er bare Hetfield som satte standarden så jævla høyt ?

IMG_4485.JPG

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Slashaxl skrev:

Hadde muligens vært enda fetere med dots, men igjen da forsvinner jo en del av Custom outfit'en. Tar gjerne en som den er :)

Dots?! Jeg spyr av deg. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den feteste Explorer´n jeg har sett hvertfall. Men nå skal jeg alikevel ikke ha en slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Audun skrev:

Regner man ut fra dollarkurs, og sammenligner hvordan prisen ligger på andre modeller i norske butikker ifht. Gibson sine sider, er det vel ikke et dumt estimat. I ren kurs-konvertering blir prisen pr. nå i underkant av 32.000,- Andre modeller har en tendens til å ligge litt under ren konvertering hos norske forhandlere.

Vet du ca. hvor lenge etter lansering norske butikker typisk har disse på lager også? Evt. tar i mot bestilling? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Ballis skrev:

Vet du ca. hvor lenge etter lansering norske butikker typisk har disse på lager også? Evt. tar i mot bestilling? 

Tipper du allerede kan legge inn en form for bestilling :) har gjort det tidligere med Golden Axe da den ble lansert. 4Sound

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allright! Takk. Fikk voldsomt lyst på Explorer her nå. Har jo ingen så det er vel på tide ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Ballis skrev:

Allright! Takk. Fikk voldsomt lyst på Explorer her nå. Har jo ingen så det er vel på tide ?

Vintage Gitar har en veldig fin brukt hvit CS 1958 explorer til salgs, just sayin,:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30k er dessverre for mye for denne karen, selv om det er sånn ca den ultimate Explorer i mine øyne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at prisen er stiv, men... Lever bare en gang. Står dette prisestimatet seg ryker jeg på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I overkant drøy pris ja, men om byggekvalitet tilsvarer, og ikke kun utseende så er det jo der det ligger. Tipper jeg venter på brukt selv også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en jeg kjenner som jobber i instrumentbutikk, han sjekket opp i det. Tenker det er billigere å finne noen som lager Gibson design og få dem til å lage tilsvarende.

Tunerne var jeg egentlig ikke helt enig med merker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinehome feks. Tror han fortsatt har liggende en del braz så slipper man richlite ?

FB_IMG_1495994988223.jpg

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Da har Explorer'n ankommet og jeg har såvidt begynt å gjøre litt småtteri. Noen stygge groper i treverket ved "albueområdet" der det også var merker etter lim e.l. Fikk renset bort limrestene og polert opp, så det ble seende greit ut på avstand. På pickup-coverne er det tydeligvis gjort et forsøk på "selvrelic" med skrujern e.l. så her skal jeg få tak i noe fint sandpapir eller pussepads og heller matte de ned.

Måtte polere opp bånd, og olje gripebrett, selvsagt.
      Tørt treverk:

Gripbrettet ble pent:

Så var det elektronikken. Er den original? Vet ikke om Gibson har brukt minipots. Har i så fall aldri hørt om det... Pickupene er i hvert fall Classic '57s, så da er det bare å bytte elektronikk. Det har jeg heldigvis liggende.

Cracking on...
    • Av Audun
      Byttet pots og kondiser til CTS 500 og Emerson i begge Epiphonene. Vanskelig å si om det gjorde en markant forbedring uten å ha prøvd det på ampen, og bare i guitarrig, men det virker som mindre diskant-tap ved bruk av volum-pots og lyden virker mer artikulert i alle posisjoner. Spesielt midtposisjon, men det kan hende jeg bare ønsker at det skal være slik. Vi får se. Satte også på speedknobs istedet for tophats. Ser mer klumpete ut, synes jeg, men mer brukervennlig.

• Av AkE
      Har en eldre Marshall valvestate 8280 som fusker litt, byttet nylig røret på den og har gått igjennom og renset elektronikken etter beste evne. Sliter med at lydnivået brått synker drastisk. Dette skjer på både clean og overdrive. Virker som den rett å slett ikke liker å bli spilt lavt. Er mye skurring i midle og treble potten på clean kanalen, hjelper innimellom litt å fikle med disse. Pleide å hjelpe å dra opp mastervolumet, men det trikset fungerer dårligere og dårligere. Hva tror dere er feilen? Er det noe vits å koste på, eller er det like greit å krype til korset å kjøpe en ny forsterker? 

• Av Metalfreak92
      NGD i form av at gammel gitar ble som ny! Har hatt gitaren i noe som føles som en evighet MEN pga et heftig tilfelle av "Buckle-scratches" hadde jeg ikke noe valg annet enn å fornye gitaren litt i forhold til innmat, mikrofoner og lakk! Skal nevnes at både loddingen og selve lakk-jobben ble gjort av en meget dyktig mann som holder til i Trondheim.

Gitaren endte opp med en rå finish av typen Flight-body og noen små kjente Destiny(Gaming) ikon, selve gitaren fikk påkostet seg nye mikrofoner: Bare knuckle Mule i neck og Bare knuckle Holy Diver i bridge, for at de skulle få en fin overgang fra det gamle ROTET av Original mikrofoner og potmeter, så måtte nye potmeter og kondensatorer kjøpes inn.

I utgangspunktet var denne gitaren en Gibson Explorer Cherry Red med Grover Tunere fra 1998. Det vises ikke så godt lenger
      Planen er å få tak i et nytt plekterbrett i fargen svart eller sølv. Men for nå ser gitaren helt grei ut. Man ser dessverre ikke gjenskinnet i lakken da bildene virkelig ikke rettferdiggjør gitarens utseende.

• Av Affen
      Epiphone Korina Explorer. 1000 spenn på finn. Måtte ha den. Helt død i elektronikken, satt på 57 classics og bestilt nye potter for å få lyd.
      ellers deilig å spille på. Bare fargen som er feil for en U2 fan
      <iframe width="480" height="360" src="http://s806.photobucket.com/user/affen777/embed/slideshow/"></iframe>

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.