Web Analytics
Jump to content

Gibson Custom Explorer 2017

Ballis
 Share

Recommended Posts

Betaler nok en del for utseendet. Den er jo rimelig mye mer porr enn en standard explorer. 

Jeg kan ikke noe for det ass. Når jeg står forran speilet og spiller falsk og jævelig er jeg opptatt av at gitaren ser kul ut ??

30 løk vil være positiv overraskelse for meg. Tror kanskje den blir dyrere. Aldri kjøpt gitar i Norge så jeg vet egentlig ikke hvordan prisene konverterer.

Regner man ut fra dollarkurs, og sammenligner hvordan prisen ligger på andre modeller i norske butikker ifht. Gibson sine sider, er det vel ikke et dumt estimat. I ren kurs-konvertering blir prisen pr. nå i underkant av 32.000,- Andre modeller har en tendens til å ligge litt under ren konvertering hos norske forhandlere.

• Like 1

1 minutt siden, WelhavenT skrev:

Bytte gullet til aged nickel eller noe, kanskje? Ellers blir det litt for baillhardt for min del, selv om Explorer ser fett ut. 

Du spiller jo i Exeloume din nisse. Glir jo rett inn ?

Edited by Slashaxl
  • Like 3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By Audun
      Da har Explorer'n ankommet og jeg har såvidt begynt å gjøre litt småtteri. Noen stygge groper i treverket ved "albueområdet" der det også var merker etter lim e.l. Fikk renset bort limrestene og polert opp, så det ble seende greit ut på avstand. På pickup-coverne er det tydeligvis gjort et forsøk på "selvrelic" med skrujern e.l. så her skal jeg få tak i noe fint sandpapir eller pussepads og heller matte de ned.

Måtte polere opp bånd, og olje gripebrett, selvsagt.
      Tørt treverk:

Gripbrettet ble pent:

Så var det elektronikken. Er den original? Vet ikke om Gibson har brukt minipots. Har i så fall aldri hørt om det... Pickupene er i hvert fall Classic '57s, så da er det bare å bytte elektronikk. Det har jeg heldigvis liggende.

Cracking on...
    • By Audun
      Byttet pots og kondiser til CTS 500 og Emerson i begge Epiphonene. Vanskelig å si om det gjorde en markant forbedring uten å ha prøvd det på ampen, og bare i guitarrig, men det virker som mindre diskant-tap ved bruk av volum-pots og lyden virker mer artikulert i alle posisjoner. Spesielt midtposisjon, men det kan hende jeg bare ønsker at det skal være slik. Vi får se. Satte også på speedknobs istedet for tophats. Ser mer klumpete ut, synes jeg, men mer brukervennlig.

• By AkE
      Har en eldre Marshall valvestate 8280 som fusker litt, byttet nylig røret på den og har gått igjennom og renset elektronikken etter beste evne. Sliter med at lydnivået brått synker drastisk. Dette skjer på både clean og overdrive. Virker som den rett å slett ikke liker å bli spilt lavt. Er mye skurring i midle og treble potten på clean kanalen, hjelper innimellom litt å fikle med disse. Pleide å hjelpe å dra opp mastervolumet, men det trikset fungerer dårligere og dårligere. Hva tror dere er feilen? Er det noe vits å koste på, eller er det like greit å krype til korset å kjøpe en ny forsterker? 

• By Metalfreak92
      NGD i form av at gammel gitar ble som ny! Har hatt gitaren i noe som føles som en evighet MEN pga et heftig tilfelle av "Buckle-scratches" hadde jeg ikke noe valg annet enn å fornye gitaren litt i forhold til innmat, mikrofoner og lakk! Skal nevnes at både loddingen og selve lakk-jobben ble gjort av en meget dyktig mann som holder til i Trondheim.

Gitaren endte opp med en rå finish av typen Flight-body og noen små kjente Destiny(Gaming) ikon, selve gitaren fikk påkostet seg nye mikrofoner: Bare knuckle Mule i neck og Bare knuckle Holy Diver i bridge, for at de skulle få en fin overgang fra det gamle ROTET av Original mikrofoner og potmeter, så måtte nye potmeter og kondensatorer kjøpes inn.

I utgangspunktet var denne gitaren en Gibson Explorer Cherry Red med Grover Tunere fra 1998. Det vises ikke så godt lenger
      Planen er å få tak i et nytt plekterbrett i fargen svart eller sølv. Men for nå ser gitaren helt grei ut. Man ser dessverre ikke gjenskinnet i lakken da bildene virkelig ikke rettferdiggjør gitarens utseende.

• By Affen
      Epiphone Korina Explorer. 1000 spenn på finn. Måtte ha den. Helt død i elektronikken, satt på 57 classics og bestilt nye potter for å få lyd.
      ellers deilig å spille på. Bare fargen som er feil for en U2 fan
      <iframe width="480" height="360" src="http://s806.photobucket.com/user/affen777/embed/slideshow/"></iframe>

• Siste aktive tråder

• Takk for tipset! Har hatt faktisk hatt en sånn en i stolposisjon på en annen Stratocaster, sammen med to SD Alnico II. Den ble nok litt mørk og dyster i klangen for mitt bruk. Ingen tvil om at den sparker fra, men etter min mening på bekostning av reinlyd. Som er det viktigste for meg.  Men FS-1 gjør nå god nytte som stolpickup på en Yamaha-bass jeg har (med Precision-pickup i midtposisjon), det passer den helt ypperlig til, faktisk.
    • Vanskelig å få både i pose og sekk (clean/dirty/distortion) når det gjelder strat bridgepickup.Dette er det nærmeste jeg har kommet hittil:Dimarzio FS-1 (DP110) Den har vært på markedet siden 1974 og koster heller ikke allverden (kr 635 hos Evenstad).Sparker bra denne!    
    • @kristoffereidevikler også pickups. Gjorde i hvert fall. Har fremdeles den omviklede ‘51 p-bass-pickupen i min MIJ ‘51 (begge reissues, altså). 
    • @SteikBacon Står bak Edmire Pickups.
    • er det ikke en her inne som vikler pickuper, da? bør jo kunne få til noe som passer, vil jeg tro. eugen gitar her i bergen ble levert med disse, tror jeg (7,2k): https://www.riograndepickups.com/vintage-tall-boy min strat har van zandt pickups. mange som har kommentert at de liker lyden i den. mener bridgpickupen der ble målt til 7,8k.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.