Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ducklings stuff


Duckling

Anbefalte innlegg

Hadde en liten fotosession med mesteparten av utstyret mitt i helga. Ikke så mye å skryte av, det meste er i lavere prisklasser, med unntak av kassegitarer (hoved-akkerten koster vel mer enn de tre elektriske til sammen), men det er solide instrumenter som får jobben gjort på en tilfredstillende måte. Og har man aldri eid hi-end så vet man heller ikke hva man går glipp av :)

Hoved-akkerten, amp og effekter var ikke hjemme når jeg tok bilder, så satser på å oppdatere galleriet med dette i løpet av uka! (Med unntak av Cube100-bassampen. Den tror jeg ikke jeg gidder å ta bilde av :P)

Vi starter med elektriske! Først ut en '06-'08 Fender MIM Standard Strat. Roland Ready-variant med alt roland-stuffet fjernet. Texas Special i bridge, SQ Classic Vibe-pickups i middle og neck. Master volum, master tone.

2017522_20170520_192600_tn.jpg

Partso-tele. Fender Jim Root kropp, SQ Classic Vibe hals. Epi 57 Classic i neck, Bare Knuckle Black Dog i bridge.

2017522_20170520_192418_tn.jpg

Louder Strat aka Prosjektgitar. Refinished flere ganger, restene kan sees på steder som må pusses for hånd. Usikker på hva som skjer med denne nå som jeg har fått meg ny strat, men noe blir det. Ikke så mye å skryte av i nåværende stand, men den har tjent meg trofast i mange år, så syntes den fortjente en plass her. Anbefaler for øvrig ikke å spraylakke plekterbrett!

2017522_20170520_193118_tn.jpg

Så akkustiske gitarer! Først ut en 2016 Fender Paramount PM-1 Standard Dreadnaught. Backup-gitar i hovedbandet, hovedgitar i sideprosjekter. Har aldri vært borti tilsvarende kvalitet til prisen. Plugget låter den nesten dønn likt som min dobbelt så dyre Takamine, mens akkustisk er den mye morsommere å spille på!

2017522_20170520_192848_tn.jpg

Bassgitarer! Først en 2014 (tror jeg) Fleabass Jr. Mindre kropp, short-scale. En drøm for vonde rygger og fingre som spiller bass altfor sjelden. Kjøpte den fordi den var kul, og fordi 4sound ga meg den for 500kr, men den er lettspilt som pokker, og sitter perfekt i miksen, så i coverband-settinger så har denne endt opp som #1. Helt stock, funker fjell!

2017522_20170520_193355_tn.jpg

Rockebassen. En gammel, tung, tungspilt jævel, og bassen jeg lærte meg å spille på. Rester etter et Guitar Workshop-merke på hodet, men det er alt jeg vet om den. Fikk byttet den til meg fra den lokale Ten Sing-gruppa når de la ned. Mer minner enn kvalitet her for å si det sånn. Elektronikken er helt på styr, så den skal med tid og stunder få alt nytt og en skikkelig setup (i den grad det er mulig), så skal det nok bli et brukanes instrument etterhvert. Ser jo barsk ut da! Rødere bass får du ikke!

2017522_20170520_193659_tn.jpg

 

Takk for oppmerksomheten! Håper noen kunne få litt glede av dette innblikket i min beskjedne utstyrspark. Oppdateres snarlig med manglende instrumenter og utstyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt gjerne komme med et bud på den. Flere ting jeg har større behov for, så penger i kassa vurderes alltid. Har dog ingen anelse om hva den kan være verdt, og hadde ikke sett for meg at det var stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Bud frister, men det er ikke akkurat så at jeg trenger den. :) Hva er galt med den bortsett fra elektronikken?

Ingenting såvidt jeg vet, annet enn at jeg husker den som ganske tungspilt, men mye kan nok bedres med en god setup. Skal innrømme at jeg ikke har spilt på den på flere år, og når jeg brukte den så var jeg enten helt fersk på instrumentet, eller i senere tid vant til jazzbass, så det kan jo ha noe å si det også. Godt mulig den ikke er så tung å spille på som jeg husker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer blant annet på hvor tykt strengesett som sitter på. Og om treverket er responsivt eller 'dødt'. Og hvordan halsen er justert. Kanskje trenger den kun nye strenger og pickups pluss en setup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.